HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Äntligen Jethro Tull till Sverige
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2008/06/16 :  17:35:23  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Det var några år sedan sist, men den 21/11 spelar dom i lisebergshallen. Mycket nöje.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/06/16 :  21:17:12  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Såg dom när dom spelade där sist.
Framförallt minns jag att ljudet var riktigt bra och på lagom hög nivå. Jag kunde plocka ut öronpropparna ur öronen. Det, ni!
Ian Andersson har alltid haft ett gott öga åt journalister och den här gången läste han upp ett utdrag ur Mats Olssons recension i Expressen från konserten i Stockholm dagen innan.
Mats gillar inte musik där man byter takt mitt i låten för då kokar hans hjärna.
Därför skrev han: #8221;Bara dom inte spelar Thick as a Brick för då dör jag.#8221;
Men det gjorde vi, sa Ian. Då skrattade publiken.
Och det tänker vi göra nu också!
Då jublade publiken!
Det gjorde dom säkert i Stockholm också, alla utom en recensent som gick hem och skrev ned konserten. Jethro Tull var bra! Det har ni Mats Olssons nedskrivning som en bekräftelse på.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/06/25 :  02:45:08  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag håller med. Jag var också på Liseberg 2001, och skrattade gott...

Genomgående professionella live-musiker, men lite griniga blev mitt sällskap på att behöva vänta, vad? 1½ timma innan de tillslut kom in och började spela. Det är arrogant och ojuste mot besökarna. Men vad ska man göra?
Lite för högt ljud tyckte jag det var, men inte tillräckligt högt för att det ska låta bra med öronproppar. Så jag lyssnade utan.

Jag blev också överraskad över den väldigt spridda demografin av lyssnare. Allt från gamla pensionärer till nästan snorungar, av båda könen. Riktigt glädjande faktist.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2008/06/25 :  12:05:15  Show Profile Send rovis a Private Message
Jag måste citera cd-häftet som följer med deras best of: "if you don't like 'Tull, you better check your pulse, 'caus you're probably dead"

Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/06/29 :  22:19:29  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Har hämtat ut biljetterna nu. Inte riktigt optimala platser, med skapligt ändå. Så går det om man väntar för länge...


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2008/07/02 :  21:53:19  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
quote:
Så går det om man väntar för länge...

Så illa är det väl inte? Beställde mina idag. Rad 3, mitt framför scen, tycker jag är ok. Det verkar inte vara någon panik ännu.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2008/11/20 :  20:25:30  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Många på forumet som bänkar sig i Lisebergshallen imorgon?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/11/20 :  21:11:22  Show Profile Send iroise a Private Message
Vad nu då Ian Anderson lär vara en av Englands rikaste bönder! Han kanske tycker det skulle vara kul igen. Själv hoppar jag, det gjorde jag redan efter Aqualong eller var det efter songs from the wood, minns inte riktigt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000