HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 GOD JUL
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2002/12/20 :  20:46:33  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Hej alla vänner och även ni andra!
Vill på detta sätt önska alla läsare av vår klubb för inbördes beundran en riktigt god jul och ett gott nytt år.

En ganska annorlunda upplevelse att blivit kallad allt från pinsam till intressant. Nåja, alla har väl sina preferenser och så även jag.
Att mitt inlägg skulle bli så hårt debatterat som det blev trodde jag inte, och för all del, så många var det inte som brydde sig heller. De, liksom jag har förmodligen annat för sig.

Kul att någon bryr sig i dessa bryda tider, mitt i julstök och annat.
Ett känsligt ämne verkar det vara dock. Självklart är det så att man bryr sig om sitt älsklingsobjekt/intresse. Jämför kritik mot hund/katt/råttägare eller vilket som helst. Alla har åsikter och alla verkar ha rätt. Den gemensamma nämnaren i det hela är tydlig som mandeln i julgröten; ifrågasättande tillåts inte! Och om det tillåts så blir det väldigt upprört.
Nå, nu är detta inte riktigt sant eftersom de flesta, och inte de få, faktiskt har en rätt avslappnad attityd till musik/intresset som sådant.

Det finns människor som gillar att meka med bilar och det finns människor som gillar att meka med HiFi-anläggningar.
Jag gillar att meka med musik.
En människa som har ett intresse och en hobby är oftast kunnig inom densamma vilket gör det till ett nöje att disskutera detta med likasinnade.
Frågan är när hobby och intresse/yrke övergår till fanatism?
Verklighet kontra önskemål? Och hur kul är det då?
Har vi ytterligare en brandfackla här?

Om ni nu skulle känna er överdoserade på julmusik så kan jag rekommendera att plocka fram den gamla vinylplattan The Pogues "If I should fall from grace with God" från 1988 och vrida upp potensiometrarna. På så sätt städar man ut sliskigheterna och får en julsång på köpet.

Fred till alla systrar och bröder.
Och mer musik till folket, i alla dess former och hela tiden.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2002/12/20 :  21:02:13  Show Profile Send Kajsa a Private Message
God Jul själv akktustakki!

Att man blir kallad "ett och annat" på ett forum är inte något man ska ta personligt. Fast jag tycker förstås att man borde kosta på sig att skilja på sak och person.
Det finns så många som bergsäkert vet, och så många som lika bergsäkert vet motsatsen. Om det är fanatism eller ej är svårt att döma. Det kan också vara så att var och en tror att de egna erfarenheterna skulle vara generella och allmängiltiga.
Min åsikt är att det som är bergsäkra ibland kan vara de som vet minst. En sann sökare efter sanningen är alltid öppen för att hittills gjorda upptäckter kan vara vilseledande.
/K

Farbror Kjell alias Kajsa

Edited by - Kajsa on 2002/12/20 21:02:34
Go to Top of Page

Ljudåtervinning
Member

114 Posts

Posted - 2002/12/20 :  21:20:34  Show Profile Send Ljudåtervinning a Private Message
God Jul på er alla!

Det gäller att ha perspektiv på tillvaron. Att vi lever och fröjdas betyder väldigt mycket mer än en stereopryl någonsin kan göra. Åtminstone för mig. Jag fick en bonad av min mor när jag var liten och hon tyckte att jag var lite för intresserad av prylar.

Där stod "Hemmets lycka är förnöjsamhet". Jag var tvungen att ha den på väggen i mitt "prylrum". Jag var mycket upprörd över att behöva ha en så "ful" duk på väggen. Med tiden började jag fundera mer vad som som stod: "Hemmets lycka är förnöjsamhet".

Jag insåg att man måste vara tillfreds med det man har. Strävande efter "häftigare" och "bättre" gör oss inte lyckligare annat än för stunden.

Så ha en trevlig Jul allihopa, och stäng av allt som brukar "binda dig". Jag för min del kommer att stänga av datorn. Den har dödat aldeles för mycket tid.

Nehej... Nu ska jag gå och umgås med min familj...

GOD JUL!!!

__Ont om idéer har jag ont om!
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/12/20 :  21:28:27  Show Profile Send erik a Private Message
God jul själv ensam varg.
Kul att någon anammat mitt gamla alias.



/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/12/20 :  22:24:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!



... o Gott Nytt A*r!!





Mvh A*.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/12/21 :  00:50:12  Show Profile Send mag a Private Message
GOD JUL allihop och hoppas ni får fina hifi presenter :)

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000