HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Röda tråden - måndag 9/6
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/06/10 :  23:19:00  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Sorry för långt dröjsmål.

Den här kvällen blev inte alls som jag tänkt mig. Hamnade först på krogen med jobbarkompisar och sedan bar det av till kollektiv bollsparkningstittning...

Nåväl - Magils är på rätt spå. I Paris-metron finns det tre stationer som heter Nation, Stalingrad och Opera. Den Röda Tråden är alltså tunnelbane- eller metrostationer i Paris. Efter ztenlunds stramt hållna tråd härom veckan där den Röda Tråden var Pariskyrkor, hade jag i min mildhet även godkänt Paris som svar.

Nu ska jag se vad huzze hittat på. För jag hoppas att han inte väntat ända tills nu med att starta kvällens Röda Tråden.

/Jörgen G

PS
Hade i februari 2007 precis samma upplägg för den Röda Tråden Tunnelbanestationer i London. /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2008/06/10 23:20:54
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/06/11 :  07:59:03  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Aaaaaaarrggggg!!!!....var inne på det, som synes, men hittade ingen bra förteckning över stationerna, shit!!! Det finns ju några stycken.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/06/11 :  08:11:50  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Det finns en snygg lista på engelska Wikipedia där detta är Stalingrad-sidan: http://en.wikipedia.org/wiki/Stalingrad_%28Paris_Metro%29

En tidig länk på Google om man anger de tre stationerna som sökord...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2008/06/11 08:15:53
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/06/11 :  09:02:38  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Hmmm, just detta.....att man kan tänka rätt men ändå göra allt fel.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000