HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD SILVERLIEN & DALI GRAND
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/12/20 :  18:49:01  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Har kollat in NAD's S300 och S500 och ett par DALI GRAND högtalare. Någon som har någon erfarenhet av dom här grejerna? Är de prisvärda eller ska man kolla på något mer innan man slår till. Ni som sitter på nån av grejerna vad tycker ni om dom, några för eller nackdelar med dom? Tacksam för lite tips!

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/12/21 :  02:50:00  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag hade silverline stärkaren S300 och silvline cd hemlånade i nån vecka och jag tyckte dom var trevliga, men inte riktigt värda priset. Det finns mycket annat trevligt i samma prisklass, t ex primare och arcam som jag tyckte bättre om.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/12/21 :  12:22:40  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


jag har haft grand och coupé, de är fina.
silverline är värda sitt beg. pris, då är
de riktigt fräsiga!
jag har inte hunnit lyssna på mina silverline
med bra högtalare ännu, men vad jag kan märka
är att de har en mkt tillaget grepp om de lägre
oktaverna. och att.. ja sjysst.

det har sålts massor med S200 och S300 beg.
kanske ska du inte köpa nytt
kolla



Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/12/22 :  18:31:48  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Jo jag har märkt att det finns en hel del begagnat och specielt av S300 stärkaren. Funderar på att slå till men som sagt man vet ju inte vad man missar om man inte kollar runt. Primare kan jag inte provlyssna där jag bor däremot så kan jag kolla upp Arcam. Jag har dock blivit avråd att köpa Arcam eftersom jag vill ha ett lite färgat och mjuk ljud .... tror ni inte NAD stärkaren fyller "heavymetal" funktionen bättre?
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/12/22 :  20:49:18  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

säkert. testa det!
NAD begagnat!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000