HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hultsfred och andra festivaler.......
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/05/29 :  20:04:43  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Min 16-åriga dotter har börjat bearbeta mig, hon funderar att på att göra ett besök på Hultsfredsfestivalen, tillsammans med sin kille och dennes kompisar, han lirar förövrigt gitarr, frågan är.... är det bra eller dåligt, hade gärna själv hängt med.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/05/29 :  20:11:00  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Hehe, klurig fråga som förälder antar jag. Säkert första gången som många provat på både droger och sex på festival. Eller du tänker mer på om det är farligt rent allmänt? Ensam full tjej som går omkring ensam hade jag ju inte rekomenderat men hon har sällskap med sig så håller dom ihop borde det gå bra.

Det är gött på festival, mycke bra musik och en hel del fylla... Vissa vi träffade på var aldrig inne på området ens. Sen var det några just 16åriga tjejer som hade liftat upp till Hultsfred från Lund och plankat in på området som bodde vid våra tält..

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2008/05/29 20:12:37
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2008/05/29 :  20:17:26  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Vill du vara på säkra sidan, skicka henne på hårdrocksfestival
istället. Sweden Rock, Wacken open Air i Tyskland eller Gates of
Metal om det fortfarande finns kvar i Hultsfred. Alla rena
hårdrocksfestivaler jag varit på har varit mycket lugnare och mer
städade än "pop-festivaler". Kan låta osannorligt, men det är sant.
Vad det beror på vet jag inte. Kanske en något äldre publik och
alla tycker mer eller mindre lika. Har t.ex. aldrig sett ett bråk
på en hårdrocksfestival.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/05/29 :  20:29:05  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
He, he, he...

Jo där har vi väl alla varit som har eller har haft tonåringar de senaste tio åren...

I grunden tycker jag att visst kan en 16-åring åka till Hultsfred. I synnerhet när det är tillsammans med pojkvän och kompisgäng. Fördel kanske om det är fler brudar som är i samma gäng. Så att de kan komma undan lite utan att bli ensamma om de vill komma ifrån grabbarna lite.

Min grabb har aldrig varit på Hultsfred - det har inte fallit sig så trots att det funnits väl utarbetade planer. Däremot har många av hans kompisar varit på festivalen. Har till och med tagit emot ett par vars mor inte var hemma när de kom tillbaka till stan på söndagen. De var ingen vacker syn. Luktade gjorde de också. Dessutom lät de väldigt mörkt - som om de åldrats tio år på en halv vecka. Men roligt hade de haft, även om de var trötta och förmodligen hade en aning ont i sina huvuden (De såg i alla fall så ut). Fullt röj hade det varit med andra ord. Även andra kompisar som varit där kan berätta om fullt röj för övrigt. Å andra sidan finns en och annan som tagit det rätt lugnt. Don efter person skulle man kunna sammanfatta det sätt på vilket de övervarat helgen på.

Till syvende och sidst handlar det i slutänden om du tror att din dotter klarar av det. Är grabbarna som hon ska åka med OK? Är hon tillräckligt tuff för att säga ifrån; närgångna killar, öl eller annat sattyg som förekommer? Grejar hon att leva i en leråker eller nollgradigt tält om de har otur med vädret?

Tja blev långt - men jag tror att det är lite av ovanstående resonemang du ville ha PG.

/Jörgen G


Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/05/29 :  20:35:17  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Min dotter, vi kan kalla henne "Karin", för hon heter det nämligen.

Hon är tuff, väldigt mogen, van att ta hand om sig själv, vi diskuterade just spellistan, Danko Jones var det som tydligen drog, Ane Bruun, drog i mig, erbjöd mig att följa med...........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/05/29 :  20:52:21  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Då e're bar å låt'na åk som jag ser det.

Fast det kommer att vara ******** nervös för dig och modern. Jag kommer ihåg när vår då 17-årige son begav sig ut på sin första tågluff...

Tillönska henne God Rock!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2008/05/29 20:52:49
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/05/29 :  21:06:31  Show Profile Send Kmj a Private Message
Ang hårdrocksfestival. Det gick faktiskt rykten om en våldtäck på sweden rock för två år sedan eller så men det följdes också av en mob-stämning med folk som ville leta upp den jäveln och "rätta till" saker och ting

Utöver det så håller de vakter som jobbar på de olika festivalerna med, Hultan och liknande festivaler händer det skit på men på SRF så bryter vänner till de bråkande parterna oftast upp det innan ens vakterna hinner komma dit.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/05/29 :  21:50:13  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Ibland måste man släppa taget...

Skämt åsido, knivig fråga som sagt.

De jag känner som varit där har alla haft samma klagomål, TOALETTERNA, eller avsaknaden av sådana.

Hygien är tydligen inte att tänka på när man är på Hultsfredsfestivalen

Sedan är det som sagt fyllan, drogerna, spyorna utanför tältet mm mm

Men litar du på dottern och pojkvännen så varför inte?
Garanterat en upplevelse för henne

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/05/29 :  22:52:38  Show Profile Send BosseBula a Private Message
En dusch har aldrig varit så skön som efter en festivalvistelse...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2008/05/29 :  23:31:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Låt Karin åka PG hon ringer säkert om hon behöver hjälp det har hon gjort förr ju .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2008/05/29 :  23:52:48  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Är själv från Hultsfred från brjan har varit på många festivaler/liknande arrangemang, jobbat på ett antal med allt möjligt och även som ordningsvakt etc så sett alla sidor som finns av det.

Personligen så tycker jag inte det är en sämre plats än att nån har fest i en park i Stockholms innerstad. Det handlar mycket mer om hur din dotter är och delvis då även det sällskap hon åker dit med. Om 16 är en för tidig ålder kan du nog bara själv avgöra.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/05/30 :  08:11:19  Show Profile Send Kmj a Private Message
En lösning som jag lovar inte är popular är den jobbarkompisen gjorde när hans dotter på 15år ville dit.
Ska du dit så får du gå med på att jag och en kompis åker med. Vi blundar för vad ni roar er med men du har mobil med hela tiden och vi finns på en tältplats inärheten

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/05/30 :  18:15:48  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Hon bokade biljetten i dag, med min välsignelse .


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/05/30 :  20:58:09  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Hon kommer få ett minne för livet, och
tacka sin coola pappa för att hon fick åka.

Och Hultsfredsfestivalen har väl ingen övre
åldersgräns vad jag vet, så ta chansen att
åka dit du med!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/05/30 :  22:37:06  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Gott! Jag tror det är helt rätt. Det mesta som kan hittas och göras på en festival kan även ske lokalt och mitt i veckan....det handlar om personen i sig vad som sker. Det absolut viktigaste som förälder tror jag, är att barnen/ungdomarna känner trygghet och vet att man alltid finns där för dem. Låt dem prova vingarna!

Artphotography
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2008/06/06 :  11:59:43  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jag har varit på Hultsfred två gångersamt ett antal mindre festivaler och oräknerliga spelningar. Det som slagit mig varje gång är hur pass lugnt och sansat det ändå är med tiotusentals onyktra ungdomar (mestadels) på samma ställe. Stämningen brukar vara positiv och det finns mängder av vakter och funktionärer som rör sig både på festivalområdet och campingen.
Det jobbiga är själva campinglivet, en timmes regn räcker för att förvandla den småländska stäppen till ett stinkade lerhav och lukten då eftermiddagssolen steker på bajamajorna kan inte beskrivas i ord...

Man ska förstås inte ha några illusioner om att det inte förekommer alkohol och droger där, men sistnämnda har jag ändå sett ganska lite av. Håller helt med Dan i följande:
"Det mesta som kan hittas och göras på en festival kan även ske lokalt och mitt i veckan....det handlar om personen i sig vad som sker".

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2008/06/06 :  12:26:13  Show Profile Send EAR a Private Message
PG
Tänk såhärHur var du själv när du var 16 och hur var brudarna då
Detsamma fast lite till gäller nog idag ocksåÄven om vi var så kallat frigjorda på det glada 70 - talet.
Sammhället totalt sett har ju tyvärr blivit mycket hårdare/råare än vad det var då och det får man nog också ta i beaktning

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/06/06 :  14:32:59  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Danko Jones var det som tydligen drog
Hon verkar ha bra musiksmak i det fallet iaf.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/06/06 :  17:53:17  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Hon verkar ha bra musiksmak i det fallet iaf.


Gissa vem som fostrat henne .....

Vi brukar diskutera musik en hel del.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/06/06 :  18:56:34  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hon har skin på näsan den där tösen, undrar ibland om det verkligen är PG som är Pappa

Klart hon reder sig PG, nästa år föreslår du Roskilde så följer du själv med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/06/06 :  20:07:44  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Klart hon reder sig PG, nästa år föreslår du Roskilde så följer du själv med


Funderar på att mjukstarta med "Svedala rockfestival" i år, det är ju bara att ta tåget från Tomelilla, riktning väster ut.............

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/06/13 :  23:12:47  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Karin ringer tre, fyra gånger om dagen, känns ju betryggande, meeeen,
jag vill nog inte höra allt vad hon säger, och det gör jag ju inte heller , det skrålar i luren..

Danko Jones var kass, Rage against the machine var kanon, The Hives, som jag avlyssnade genom mobilen, var tydligen helt tillfredställande, men hon missade Ane Bruun , jag får nog följa med på nästa festival.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/06/13 :  23:42:47  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
quote:
men hon missade Ane Bruun

Hon hade väl annat för sig då

Artphotography
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/06/14 :  00:30:36  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Hur kunde Danko Jones va kass? Jag får försöka hitta en koncert med dom för att övertyga mig själv om det eller motsatsen...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000