HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bästa TV-serien?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/05/28 :  08:38:42  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det svåra med serier är att hålla intresset uppe från säsong till säsong.

Jag gillar House sylvassa ironi, helt underbart, men tyvärr är han mest bara löjlig i säsong 4 med undantag för ett par avsnitt.

Jericho tycker jag funkade rätt hyfsat i säsong 1 även om det gick långsamt fram i handlingen. Säsong 2 är en total katastrof - serien borde ha stannat död och begraven.

Dexter - helt underbart! Kanske mycket på grund av att man kör med halvsäsonger, alltså hälften så många avsnitt och då blir det hela inte så utdraget. Just nu rankar jag Dexter absolut högst av alla serier.

Scrubs tycker jag faktiskt fungerar bra. Det börjar bli väldigt många serier, de gör sin "grej" men det blir aldrig tråkigt. Tuff-tuff-tuff-tuffar på som tåget.

Lost kan jag inte hjälpa att jag gillar. Det är en frustrerande serie men förutsedda men helt oförutsägbara vändningar. Ingen annan serie kan vända på handlingen när som helst om i dagsläget skulle man inte höja ett ögonbryn. Just nu i säsong 4 känns det dock som att man kommer en rejäl bit på väg mot "sanningen" samtidigt som man vet att man också trampar vatten. Märkligt, men bra!

CSI-serierna har jag alltid gillat, men de börjar kännas väldigt trötta. Bäst har Vegas-originalet varit men den åttonde säsongen har tappat i och med att det har blivit mer och mer sammanhängade handling, mer relationer och mindre fristående spektakulära och makabra fall. Naturligtvis finns undantag.

Miami Ink, en av mina absoluta favoriter. Men det beror väl mest på att jag är intresserade av just tatueringar. Det är mycket som är blaha-blaha av tatueringarna men relationerna och handlingen runt det samt vissa av kunderna är härliga att se. LA Ink - not so much...

Desperate Housewives är också en serie jag tycker är bra, märkligt nog, men den tutar på säsong efter säsong och blir aldrig riktigt tråkig.

Värst av allt är dock utan tvekan Greys Anatomy - mer patetisk serie och karaktärer får man leta efter. Tätt följd av avknoppningen som utspelar sig i LA. Frun (fruntimmer) gillar den...

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/05/28 :  17:15:38  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Dexter är en av mina absoluta favoriter. Speciellt brytningen mellan hur han tänker och resonerar, mot hur omgivningen uppfattar honom.

Babylon5 håller jag på att plöja igenom just nu. Har börjat säsong 3 och ser minst ett avsnitt om dagen.

Firefly är en av de grymmaste sci-fi serierna jag sett. Synd att det bara blev en halv säsong innan serien blev nerlagd. Och för guds skull, se till att ni ser hela serien innan ni går och hyr filmen Serenity. Även här är kontraster en viktig del i serien. De yttre planeterna är verkligen vilda västern just för att de är nykoloniserade och inte välpolerade high-techsamhällen som "core planets". Dessutom är karaktärerna underbart kontrasterade.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/05/28 :  17:36:11  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Och ingen har nämnt Vita huset??? Bästa serien:
http://www.imdb.com/title/tt0200276/ - 9/10, av 5000 röster.
Själv plöjer jag igenom säsong 6 av 7 nu, helt fantastisk serie. Sedan finns ju många andra serier, tex:

Lost
Six feet under
House
Dexter
Weeds
24
Entourage

Listan kan göras lång, men inte dygnet tyvärr ;)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/05/28 :  17:38:40  Show Profile Send brewitz a Private Message
De flesta favvisarna har redan nämnts men ett par till kan jag komma på.

Teachers Fantastisk engelsk serie om dysfunktionella lärare på en smått galen skola i Bristol

Phoenix Nights Peter Kay som den legendarisk nattklubbägare i Bolton, lysande
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/05/28 :  18:51:22  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Ett av mina favorit-citat från "Firefly":

Do you know what the chain of command is here? It's the chain I go get and beat you with to show you who's in command.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/05/28 :  19:05:56  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Förutom Schlagerfestivalen, är "Lost" ett givet onsdagsnöje..

"Uggly Betty" är dåligt så att det är bra..

"Twin Peaks" är i bland det bästa som visats.

"South Park"... hehehehehehEEE

Någon som kommer ihåg "Dallas" ?????


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2008/05/28 :  19:10:53  Show Profile Send EAR a Private Message
V var väldigt bra på sin tid
Nord och Syd är väl en annan hyfsad serie.
För de som var med sen förr så var väl familjen Forsythe ett minne att ta till sig.Finns hur många som helst att nämna egentligen
I dag tittar jag mycket lite på dumburken.

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Aldhissla
Member

63 Posts

Posted - 2008/05/28 :  20:31:23  Show Profile Send Aldhissla a Private Message
Battlestar Galactica (nya) är en serie som får mig att sitta klistrad och vänta på nästa avsnitt, synd att serien behandlats lika illa i sverige som Babylon 5 som också är en väldigt bra serie. Firefly är även en lite udda serie som kan rekomenderas även om det bara blev en säsong och en "sådär" film.

Annars är ju Simpsons, South Park och Spincity helt underbara.

Okey får även erkänna att jag följer WWE.


Fredrik

Evigt han vakar, betraktar, denna tysta och nattliga trakt
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/05/28 :  20:54:09  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
Dom här är rätt brutala dom med-Oggy And The Cockroaches

http://www.metacafe.com/tags/oggy_and_the_cockroaches/

Edited by - henrickpettersson on 2008/05/28 20:54:39
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2008/05/28 :  22:51:30  Show Profile Send hobbes a Private Message
Lexx var en bra serie, lite udda..
Och Månbas Alpha var bra på sin tid.

Edited by - hobbes on 2008/05/28 22:53:07
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/05/28 :  23:11:06  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Lexx var en bra serie, lite udda..

Håller med, men med tanke på vad Jurg Buttgereit gjort innan Lexx så är det väl inte konstigt att serien var lite udda

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2008/05/29 :  07:52:57  Show Profile Send hobbes a Private Message
quote:
Håller med, men med tanke på vad Jurg Buttgereit gjort innan Lexx så är det väl inte konstigt att serien var lite udda

Buttgereit ? Får nog googla lite :)
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/05/29 :  08:39:33  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Buttgereit ? Får nog googla lite :)


Han gjorde bl.a en av världens mest osmakliga skräckfilmer, "Nekromantik", en film som jag försökte se för ett antal år sedan men jag var tvungen att stänga av efter ca 30 minuter och då är jag ändå en stor skräckfilmsfantast.

Uppföljaren har jag inte ens försökt se.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2008/05/29 :  13:37:10  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Serier jag kollat/kollar på. Ingen speciell rangordning. Då jag jobbar utomlands fyra dagar i veckan blir det väldigt lite tid över för serier tyvärr.....

-Vänner. Trevlig serie med karaktärer som biter sig fast.

-Scrubs. Har sett tre säsonger och inte tröttnat än iaf.

-My name is Earl. Väldigt varierande kvalitè, men ibland enormt roligt.

-Simpsons. Typisk "äta framför TV:n" serie....

-Bilfixarna (Overhaul). Chip Foose är kung. Nog om det...

Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2008/05/29 :  17:07:45  Show Profile Send jari a Private Message
Twin Peaks!
Band of Brothers!

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2008/05/29 :  20:24:45  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Vita huset
Weeds
Jerico
Heroes
csi
My name is Earl
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2008/05/30 :  09:28:16  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hur kunde jag glömma Heroes?

Den ligger också på toppen.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2008/05/30 :  21:04:43  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Scrubs! Grannpojken har alla säsongerna på DVD. Tokroliga.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2008/05/30 :  21:12:20  Show Profile Send Jazz a Private Message
1*CSI vegas
2*CSI Miami
3*CSI NY
4*Vänner
5*Mash
6*(en serie som jag är förvånad att ingen nämnt) V!

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/05/30 :  21:24:28  Show Profile Send ryst a Private Message
Sälv väntar jag med spänning på nästa säsong av "the shield" samt "entourage".

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2008/05/30 :  22:16:00  Show Profile Send magnus1967 a Private Message
Sopranos

http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2008/05/30 :  22:26:12  Show Profile Send myskankan a Private Message
Första säsongen av Californication var hysteriskt kul. Kanske är nästa lika bra. Entourage är också ett måste.
Igår började jag titta på The Big Bang Theory. Har kommit till och med e6 nu. Har skrattat mycket till den serien än så länge.

Har även tänkt att se om, och klart, Robotech snart. Fantastiskt bra =))

Sen finns det väl 10-15 serier till som jag följer. Med väldigt varierande kvalitet.

quote:
CarlssonH

Han gjorde bl.a en av världens mest osmakliga skräckfilmer, "Nekromantik", en film som jag försökte se för ett antal år sedan men jag var tvungen att stänga av efter ca 30 minuter och då är jag ändå en stor skräckfilmsfantast.

Uppföljaren har jag inte ens försökt se.



Nekromantik är väl inget...hehe. Prova att se Salo, or the 120 Days of Sodom. Den är om möjligt ännu värre. Ingen skräckfilm visserligen, men ändå.

quote:
henrickpettersson

Dom här är rätt brutala dom med-Oggy And The Cockroaches



Underbar serie =))

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/05/30 :  22:46:01  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Nekromantik är väl inget...hehe. Prova att se Salo, or the 120 Days of Sodom. Den är om möjligt ännu värre. Ingen skräckfilm visserligen, men ändå.



myskankan, har du sett Nekromantik?
Måste fråga eftersom du säger "är väl inget", själv stoppade jag vid trekanten där han sög in ögat i munnen, säger inget mer pga känsliga läsare

myskankan, om du vill se uppföljaren så heter den
"Nekromantik 2, Die Rückkehr der liebenden Toten"
kan väl knappast tänka mig att den är mindre äcklig än 1:an

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/05/30 :  23:02:04  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Aktuellt
Positivt: går flera gånger om dagen.
Negativt: inte direkt upplyftande.

Artphotography
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2008/05/30 :  23:13:11  Show Profile Send myskankan a Private Message
quote:
myskankan, har du sett Nekromantik?
Måste fråga eftersom du säger "är väl inget", själv stoppade jag vid trekanten där han sög in ögat i munnen, säger inget mer pga känsliga läsare


Jo, jag har sett den. Kan bli fel ibland när man uttrycker sig i text. Skulle kanske ersatt "...hehe" med någon smiley. Eller formulerat mig annorlunda. Nekromanrik är en extrem film, det vet jag.

Ville bara skoja till det lite. Det är juh ändå inte på riktigt.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000