HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nokia N82 införskaffad. Tipps och trix?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/05/26 :  22:20:48  Show Profile Send dwain a Private Message
Ska köpa mig en ny mobil nu. Min k800i sjunger på sist versen och har både dåligt batteri och ser ut som jag vet inte vad

Vad ska man då ha som lämplig ersättare? Det ska helst vara en mobil som är ganska billig då jag anser att lägga en större summa för något som oftast bara medför trubbel verkar vara dumt. har haft diverse dyra mobiler och ingen som funkat bra förutom just min k800i. Har tittat en del på k660i verkar vara en trevlig mobil eller?

Kom gärna med förslag

Edited by - dwain on 2008/05/28 23:41:59

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/05/26 :  22:23:44  Show Profile Send Magoo a Private Message
Jag har en Nokia E51 som jag är nöjd med, vet inte om den är så billig men den har inbyggt WLAN och det kan vara praktiskt. Särskilt om man sysslar med IP telefoni.

comfortably numb
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2008/05/26 :  22:58:17  Show Profile Send garmen a Private Message
den största nackdelen med nokias lurar är just bateritiden, den suger tyvärr...

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/05/26 :  23:02:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Ja, alla Nokia-mobiler är likadana och har samma usla batteritid.



Eller kanske inte...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/05/26 :  23:32:11  Show Profile Send dwain a Private Message
vad är en dålig batteritid på nokian då typ e51an? Min k800i har runt 3 dagar om jag inte rör den. Men så fort jag börjar använda den typ ringa å smsa så går det ner till runt 2 dagar. Den slukar batteri som en annan slukar musik
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/05/27 :  09:07:11  Show Profile Send OcA a Private Message
Jag laddar min Nokia N95 en till två gång i veckan och använder den dagligen i jobbet... Tycker det är bra batteritid på den faktiskt.

Ingen billig lur, men kan allt och lite till.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2008/05/27 :  09:30:45  Show Profile Send U1 a Private Message
W890 kanske?
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2008/05/27 :  09:56:00  Show Profile Send Lovan a Private Message
K850i känns som en naturlig ersättare.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/05/27 :  10:33:33  Show Profile Send dwain a Private Message
nu kom vi inn på mobiler som kostar massor

Tanken var att lägga mindre än ca 3000 på mobilen då den tenderar att gå sönder efter 1år. K850i är verkligen en fin mobil. Men det känns som att då är det bättre att köpa en billigare mobil och sen köpa en riktigt digitalkamera.

N95an är också fin. Den kanske man skulle kunna få till ett vettigt pris nu för tiden. Nu när 8gbaren har kommit så verkar den gammla trilla ner i pris. Men det dumma med den är att designen är inte riktigt min kopp av te

890 njae jag vet inte riktigt. Vi har haft mycket kunder som gnäller över både batteritid och sen att den lägger av. Min kollega köpte en sådan och är missnöjd.

Har tittat mer på e51an verkar grymt fin med alla funktioner. Sen som sagt finns ju k660i som i alla fall är snygg om det är något att gå på
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/05/27 :  15:50:16  Show Profile Send OcA a Private Message
Kolla de övriga N lurarna från Nokia. Jag har haft Ericsson/SonyEricsson i massor emd år och bytte till N95 - bästa luren jag haft faktiskt. Funkar både till jobb som privat.

Finns för vettiga priser också.

N82 tror jag det finns en som heter... Samma funktioner som N95 men med "vanlig" layout, dvs ingen lucka...

Alla mina senaste Sony/E har rasat ihop efter ett år eller haft fullt med mjukvarufel som inte kan avhjälpas. Känns som att kvaliteten på deras lurar gått ner extremt mycket, men jag kan ju åkt på måndagsexen...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/05/27 :  16:49:43  Show Profile Send dwain a Private Message
ja asså jag har också dålig erfarenhet av sony ericsson mina har också krånglat eller rasat totalt. Trodde kanske det var ett standard problem med dyra telefoner? N82an verkar vara en grymt kompetent telefon kanske man ska kolla närmare på den på jobbet och se vad man ger
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/05/27 :  18:10:30  Show Profile Send matte76 a Private Message
Även Sony Ericssons mobiler har dålig batteritid...de jag testat i alla fall.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2008/05/27 :  22:06:11  Show Profile Send classe a Private Message
k770i kanske

18 ska de va.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/05/28 :  23:41:06  Show Profile Send dwain a Private Message
Nu har jag köpt en nokia n82 fantastiskt fin mobil men shit så avancerad ojoj. Hittar knappt något och gpsn har jag inte fått igång ännu men wlanet e nice å jag tycker kameran tar riktigt okej bilder

Förstår att man kan tanka ner en massa program till denna men var hittar man det någonstans?
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/05/29 :  11:15:28  Show Profile Send OcA a Private Message
Ett riktigt tråkigt tips är att dels läsa manualen, som faktiskt inte är så dålig, och sedan kolla in Nokias portaler på hemsidan med spel, program osv. Du kan få din N-serie helt skräddarsydd iom att de har ett sådant operativsystem som tillåter att man kan ändra lite hursomhelst i telefonen.

Grattis till ett bra köp!

Och GPS'n är riktigt bra! Har jämfört med både Navman och Garmin och den håller lika bra klass som dem. Men den kan vara lite klurig att komma igång med iom de myckna menyerna och inställningarna.

Manualen har räddat mig från många frustrerade tillfällen - läs den, det behövs för en sådan avancerad pryl!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2008/05/29 :  12:38:30  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
Nu pratar ni om mobilernas passningstid som om den vore dålig... generationsskiftet i strömförbrukning från ex. gamla GH338 till A1018 eller från 2110i till 3310 tillsammans med ett nytt SIM-kort förändrade batteritiden från i bästa fall 8-12 timmar till 150-200 timmar utan vidare, idag ligger vi utan vidare på 200-300 timmar, så vad klagar vi på egentligen

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/05/29 :  17:22:21  Show Profile Send dwain a Private Message
Jo det var det första jag började med att göra läsa den hehe. Har nästan börjat förstå grunderna. Blev nästan gråhårig igår på alarmet men till slut fick jag igång det

Ska försöka leta lite efter roliga program till telefonen
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/05/29 :  22:40:07  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Vad är det för chipset på GPS-funktionen nu för tiden? Nokia-lurarna hade ju inte SIRF*3 och då gick de fet-bort senaste gången jag nästan shoppade. Hade de haft SIRF*3 hade jag slått till på en N95... Nu skaffade jag en navigator på jul-rean så behovet av ny mobil har sjunkit.




Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000