HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Office Outlook 2007 problem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

global
Member

314 Posts

Posted - 2008/05/14 :  15:17:13  Show Profile Send global a Private Message
hej

Jag har ett stort problem med Outlook. Den stänger av sig själv efter ungefär 1 minut. Eftersom det tar så kort tid kan jag inte spara alla mail genom att exportera dem till en fil. Datorn hinner inte med. Därför vill jag inte ominstallera programmet. Någon som vet vad man kan göra. Jag har Windows XP.

Edited by - global on 2008/05/14 15:21:57

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/05/14 :  15:33:04  Show Profile Send Mey a Private Message
Har inte hållit på så mkt med 2007 versionen av Outlook, men på tidigare versioner vet jag att man kunde lyfta ur all info manuellt. Då kollade man sökvägen till lagringsplatsen från programmet, avslutade Outlook och kopierade filerna rakt av, och sedan lade man dom tillbaks på motsvarande plats. Kolla om det finns en inställning för sökvägen till meddelandefilerna, isåfall kan det funka med denna metod.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/14 :  15:55:33  Show Profile Send huzze a Private Message
Alla meddelanden ligger väl redan i en fil.
*.pst tror jag den kan heta.
Se till att göra en backup på den innan du installerar om utifall...
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/05/14 :  17:07:54  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Du har inga händelser i Event Viewern som kan härledas till Outlook? I så fall kanske du kan få en ledtråd om vad det är för fel, eller också är det bara jibberish, men det skadar ju inte att titta efter.

Tyvärr vet jag inte vad den heter på svenska då det är så länge sedan jag körde svensk Windows.

Om du inte vet vad jag pratar om kan du välja "Kör" i startmenyn och klistra in:
%SystemRoot%\system32\eventvwr.msc
och trycka Ok så ska den komma upp.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2008/05/15 :  13:37:35  Show Profile Send UrSv a Private Message
Händelseloggen?
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/05/15 :  19:24:43  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Har själv haft samma problem, löste sig med en enkel ominstallation, allting sparades då jag inte avinstallerade först.

Funkade för mig, kanske räcker för dig oxå?

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

global
Member

314 Posts

Posted - 2008/05/15 :  21:31:09  Show Profile Send global a Private Message
Då har man löst det. Det var ett program från I-phone som inte Outlook gillade. Jag gick in i säkerhetsinställningar i outlook och klickade mig fram till några program. Jag kommer inte ihåg den exakta gången. Jag sitter vid annan dator just nu. Men för att göra det kort inaktiverade jag det och allt fungerade allt som det skulle.
Om ni vill veta exakt vad jag trycket på så är det bara att skriva det här. Jag kan svara på lördag då jag har tillgång till datorn igen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000