HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Coltrane i USA nu
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/12/22 :  00:55:48  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Om jag får tag i en internetuppkopplad dator i Las Vegas, så kommer jag att direktrapportera därifrån. Och även nu innan vi åker så kommer jag att skriva om hur det går.
Jag tror inte att jag kommer att kunna överföra bilder, men om det är möjligt så kommer det också. Och intressant kan det kanske bli från kvällen/natten innan mässan när all packar upp sina grejer.
Jag kommer att vara med då. Och kanske snappa upp ett och annat nytt från dom stora pojkarna innan mässan har öppnat officiellt
Efter resan kommer jag att skriva ett reportage med en hel del bilder från CES och kanske en del annat intressant från Vegas på mina hemsidor:
http://www.jorma.info/

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/22 :  01:04:48  Show Profile Send EAR a Private Message
Detta verkar ju lovande.Kan bli kul att höra vad du tycker om Tim de Paravicini och hans åsikter för förmodligen träffas ni.Har du lyckats att få med dina kablar på ett hörn också?

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/12/22 :  02:04:22  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by EAR

Detta verkar ju lovande.Kan bli kul att höra vad du tycker om Tim de Paravicini och hans åsikter för förmodligen träffas ni.Har du lyckats att få med dina kablar på ett hörn också?




Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/23 :  17:01:53  Show Profile Send Knoppen a Private Message
EAR, jag har träffat Tim på hans lilla fabrik på landet utanför Cambridge. Han var lite lattjo om jag säger så. Han hade ett par väääldigt gamla BBC-monitorer tror jag det var med 15-tummare(?). De stod i hans utvecklingslabb. Det lät INGE bra. Andra lirare satt och lödde ihop hans förstärkare. En kille som var med, köpte ett rördrivet RIIA-steg med kromfront.

God Jul
Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/23 :  19:45:23  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Knoppen

EAR, jag har träffat Tim på hans lilla fabrik på landet utanför Cambridge. Han var lite lattjo om jag säger så. Han hade ett par väääldigt gamla BBC-monitorer tror jag det var med 15-tummare(?). De stod i hans utvecklingslabb. Det lät INGE bra. Andra lirare satt och lödde ihop hans förstärkare. En kille som var med, köpte ett rördrivet RIIA-steg med kromfront.

God Jul
Johan


Det måste varit länge sedan eftersom han håller till i HONG KONG idag
Tycker nog att man skall bemöta hans prylar med den allra största respekt.Konstruktörsmässigt ligger han nog i den absoluta världseliten
Blev din polare nöjd med RIIA - steget?Högtaleriet hörs lite märkligt eftersom han gillar ESL och framförallt QUAD av vad jag har läst
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/23 :  19:53:47  Show Profile Send Timbre a Private Message

Ja, är han delägare i återupplivade Mobile Fidelity har han nog satsat rätt. Håller dom nuvarande nivå kan det bara bli succé...
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/23 :  20:05:47  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre


Ja, är han delägare i återupplivade Mobile Fidelity har han nog satsat rätt. Håller dom nuvarande nivå kan det bara bli succé...


Här har du lite info från CES 2002




Tim är fabrodern nere till vänster
MoFi Team (minus John Wood)

News Flash! It warms my heart to see that Mobile Fidelity is being resuscitated from the ashes of the old company. The head of the new MoFi is also the head of Music Direct, Jim Davis. The director of new technology for MoFi is John Wood. They plan to release 180 gram LPs, plus CDs and SACDs, using the original studio in Sebastopol, California. You may have known all that, but I’ll bet you didn’t know this. The new company will be hiring Stan Ricker to do much of the LP mastering. Stan co-founded the original Mobile Fidelity Sound Lab, invented the half-speed mastering process, co-developed the UHQR (ultra high quality recording), and mastered virtually all of the big MoFi titles. Sharing the mastering duties will be Paul Stubblebine, another shining light in the LP firmament, and a good buddy of Stan’s. Tim de Paravicini will be building the cutterhead electronics, as he has done innumerable times in the past for other companies. Tim’s overriding goal is that his electronics must be able to reproduce a 100 kHz square wave, which is no mean feat. (Ask him about it, and he’ll tell you.) Ed Meitner will be doing the digital electronics. So they’ve definitely got the A-team assembled here. Releases will be heavy on jazz and light (if at all) on classical, and they will be aimed at a broader market than just audiophiles, with plans to make their releases more affordable to the average consumer. For starters, three Patricia Barber albums will be released on SACD in March, 2002. Go, guys, go! www.mofi.com.

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/12/23 :  20:10:26  Show Profile Send nin a Private Message
Ja, det är ju GULD att dom har Stan Ricker som är en mästare!!! Endast Kevin Gray är väl i samma klass som denna man.
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/23 :  20:31:47  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by nin

Ja, det är ju GULD att dom har Stan Ricker som är en mästare!!! Endast Kevin Gray är väl i samma klass som denna man.


He He
här får du en länk med lite mer läsvärt om TIM
http://www.ear-usa.com/timdeparavicini.htm
Läs och begrunda
GOD JUL Läsning
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/23 :  21:03:41  Show Profile Send Timbre a Private Message


Jasså, Ed Meitner står för det digitala...
Dessa tre Patricia Barber återutgivningar är så grymt bra att man får rysningar.
Måste vara ett verkligt spjutspetsgäng dom har fått ihop!
MoFi kanske är årets aktietips...
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/23 :  21:06:41  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre



Jasså, Ed Meitner står för det digitala...
Dessa tre Patricia Barber återutgivningar är så grymt bra att man får rysningar.
Måste vara ett verkligt spjutspetsgäng dom har fått ihop!
MoFi kanske är årets aktietips...


Läs även länken TIMBRE.Var fick du tag på Patricia Barber?
MVH/Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel

Edited by - EAR on 2002/12/23 21:08:31
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/24 :  00:19:42  Show Profile Send ekman a Private Message
quote:
Releases will be heavy on jazz



NEEEEEEEEEEJ...
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/24 :  01:36:22  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

quote:
Releases will be heavy on jazz



NEEEEEEEEEEJ...


JJJJJJJJJJOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/24 :  05:25:20  Show Profile Send Timbre a Private Message


"Var fick du tag på Patricia Barber?"

Beställde dom från Elusive Disc. Fungerar perfekt...

www.elusivedisc.com
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/12/24 :  10:30:56  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre



"Var fick du tag på Patricia Barber?"

Beställde dom från Elusive Disc. Fungerar perfekt...

www.elusivedisc.com



Tack

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2002/12/25 :  12:50:53  Show Profile Send no_85 a Private Message
Varför ens "Marten Design", vore über-coolt att ha kvar å:et (!).
Snacka om att stoltsera med att det är svenskt (, ).
Att dom sedan uttalar det som Marten är ju en annan sak.

Om man nu skulle ändra å:et skulle det vara mer rätt att då heta "Maarten Design", då som jag tror dom flesta vet blir å=aa, ä=ae & ö=oe.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000