HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD-transport
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/05/14 :  01:48:20  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Då jag ska köpa en Naim Supernait, tänkte jag att det hade varit roligt att utnyttja den inbyggda DAC'en och köra med en renodlad CD-transport.

Har tittat runt lite på nätet, och jag hittar inte så många.
Nån som har koll på vad som finns och som inte är allt för dyrt?



Edited by - bluemindboy on 2008/05/14 02:36:29

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/05/14 :  07:12:56  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
som inte är allt för dyrt?

Hur mycket pengar menar du med "inte allt för dyrt"? 5k, 10k, 50k?

Varför inte investera för framtiden med en Squeezebox istället?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/05/14 :  14:38:11  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag köpte nyligen en advance acoustic mcd405, ren cd drive. Jag har postat trådar om den på hifi delen och på bildreportage teknik och diy.

Nöjd med ljudet är jag, den är "billig", 5k.

Det finns en pro spelare, 1u hög från Tascam tror jag, ren drive det med. Runt 8k om jag minns rätt. Sen har du de där märket som kör remdrivet och deras drivar som ska vara bra. Men för 5k är advance acousticen ett kap tycker jag.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2008/05/14 :  15:39:39  Show Profile Send Mindless a Private Message
En begagnad Meridian kommer på tanke för mig.
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2008/05/15 :  00:41:03  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
quote:

Hur mycket pengar menar du med "inte allt för dyrt"? 5k, 10k, 50k?

Jag hade tänkt att köpa Naim CD5i att lira CD-plattor med till Supernaiten. Kanske en underdimensionerad CD-spelare till förstärkaren kanske nån tycker, men jag lyssnar mest på vinyl, så krutet (pengarna) läggs hellre där.

Så då kom ju tanken upp att köpa en transport, då i samma prisklass som CD5i, ca 13000, och kanske då få mer ljud per krona då DAC'en redan är betald. Är jag rätt ute här?

Så runt 10000+ skulle jag kunna tänka lägga för en transport.

Tack för tipsen Claes och Mindless, ska kolla på de lite.

Edited by - bluemindboy on 2008/05/15 00:41:58
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2008/05/15 :  10:13:38  Show Profile Send Blue a Private Message
Elektronik från en och samma tillverkare är ju alltid trevligt, inte minst för utseendematchningen... Men ett litet "krux" är väl att CD5i saknar digital utgång, och då kan du inte dra nytta av den (förmodar jag) bättre DAC-delen som finns i Supernaiten... Eller har den nya varianten av spelaren digitalutgång?

Annars är ju marknaden för rena transporter försvinnande liten idag jämfört med för ca tio år sedan. Men du skulle ju kunna hålla utkik efter gamla hiend-transporter på beg-marknaden. Dom dyker väl inte upp jätteofta, men annars kan man nog göra riktigt bra köp. Typ Wadia, Krell, Accuphase, McIntosh... Som rena transporter lär dom stå sig utmärkt än idag.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000