HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur bra är TAG McLaren AV32R?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2008/05/08 :  19:36:18  Show Profile Send svanbo a Private Message
Har idag ett Nuforce AVP17 som jag är nöjd med men gräset är ju alltid grönare...

Hur bra är detta försteg (TAG:en alltså) i bio, nån som jämfört med Nuforce? Det var ju bra mycket dyrare när det kom (10 år sen?) men med dagens snabba teknikutveckling kanske Nuforcen är lika bra idag..?? Nån som har nån uppfattning?

Hur står de sig mot varandra i stereo?

Tacksam för alla synpunkter och åsikter

hman
Member

159 Posts

Posted - 2008/05/08 :  20:16:48  Show Profile Send hman a Private Message
Från vad jag har läst ska AVR32 vara bättre på tvåkanal, men inte flerkanal. Om du vill ha bättre så såg jag en beg. Linn Unidisk SC för 20000 på HIFImagasinet. Dock kan denna lite problem med att läsa DVD+R. CD/DVD transporten på denna är mycket bra. Min AVP-16 låter bäst men flerkanal. Men det gick att förbättra ljudet när jag kopplade frontarna via min subbas, då öppnade ljudet upp sig rejält. Sedan ska jag experimentera lite med andra kablar.....

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2008/05/08 :  22:53:19  Show Profile Send JPT a Private Message
Har detta försteg i hembion. Det var ett rejäjlt kliv uppåt tillsammans med myriads 100w med mina B&W 805, jämfört med pioneer ax10a som jag hade innan. Mycket lugnare ljud. Överlag mer detaljer och bättre kontroll. Detta gäller även för flerkanal. men så uppgraderade jág ju slutsteget samtidigt så det är inte lätt att veta vad som är vad...

har inte en aning hur det står sig mot nuforce dock. Nuforce ska ju vara prisvärda och utvecklingen går ju framåt. Men kom ihåg att tagen tillverkades rätt länge, mitt ex. är från 2003. Så det må vara 10år eller nåt (jag vet faktiskt inte när det kom, men konsruktionen höll måttet även 2003 :)

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2008/05/08 22:59:27
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000