HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivmässa i Hova den 14/6-2008 10:00-17:00
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2008/05/05 :  06:44:21  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Enligt det PM jag fick igår är det skivmässa i Hova den 14:e Juni mellan 10:00-17:00.
Sveriges största och äldsta enligt uppgift från Wikipedia, huruvida det stämmer vet jag dock inte.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/05/13 :  00:57:30  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Hova, var är det?

J. Ullberg
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/05/13 :  10:07:08  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Hova ligger i Gullspångs kommun, längs E20 mellan Laxå och Mariestad.
http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=hova
Jag har varit där flera år och det är alltid trevligt - mycket fina vinyler
I år kommer jag även att försöka sälja lite själv



Edit: rättstavat

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec

Edited by - opethic on 2008/05/13 12:05:29
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/05/13 :  11:37:48  Show Profile Send iroise a Private Message
Sveriges bästa mässa, alla de bra säljarna är där, det finns även "vanliga" Lp. Jag vet Jappsar som åker dit varje år "hardcore"-samlare som inte bryr sig om prislappen, de kollar bara i sin lilla bok om det är "rätt" utgåva.
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2008/05/19 :  20:10:38  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
Jag tycker skivmässor, särskilt i Hova inte är någon höjare, man får ha med sig den stora plånboken om man ska handla. Inte hittar man så mycket kul...jag föredrar och åka till Göteborg, där hittar man mycket intressant och till bättre priser.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/05/21 :  20:12:41  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
iroise!

Tänka sig, att det finns så rika och hängivna audiofiler som åker ända till Svedala för att handla finvinyl!
När får man läsa om den första medlemmen här som åker till Japan i samma syfte?

Undrar just att vilket land kan vara billigast vad gäller lite mer sällsynta samlarplattor?
Annars har jag en känsla av att vinylen kommer bli dyrare inom ganska snar framtid.
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/05/21 :  22:15:21  Show Profile Send iroise a Private Message
Japanerna är hardcoresamlare av jazz både amerikanska orginal och svenska klassiker. Vidare är de mycket glada i svensk proggresive musik från 70-talet och precis som vi gillar de rå fisk och accuphase!
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2008/06/12 :  19:13:30  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Nu börjar det närma sig

Det är nu de där fina fynden ska göras, jag ska leta efter fina Led Zeppelin och Bob Marley vinyler

Forumiter som kommer och handlar av mig får en liten present

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/06/12 :  20:12:50  Show Profile Send iroise a Private Message
Skall ni till Hova skall ni vara där redan idag eller tom igår nämligen på campingplatsen i närheten. Där pågår just nu affärer mellan alla handlarna och andra intresserade och det är där de svåraste rariteterna går till höga summor. jag har själv en bekant som är med från onsdag och handlar och festar för att sedan åka hem lagom när den officiella mässan startar. Själv har jag aldrig varken varit med på förmässan eller mässan, jag har lagt av. Sålde däremot en Eddie Boyd/Peter Green bluesband på tradera som gick för 1501:- Den var utgiven på Decca och var en LK alltså en Mono-lp med oboxad röd decca etikett mumsfilibabba
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000