HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Hypex slutsteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emil
Member

586 Posts

Posted - 2008/04/29 :  19:20:47  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Har precis fått färdigt mitt UCD180 slutsteg och det låter riktigt riktigt bra men jag har fått blodad tand och tänker bygga ett nytt steg med UCD400 modulerna istället.

Detta steget är dock redan riktigt kraftfullt. Nätdelen ger ca 43V vilket innebär att det torde ge runt 160 watt per kanal i 4 ohm och runt 90 watt per kanal i 8 ohm.

Det sitter en 180VA trafo samt 4 st 10000uf Elna 105 graders kondingar.

Jämfört med mitt LM3875 steg som finns i en annan annons är ljudet mer detaljerat dock ändå med en varm ton. Basen är kontrollerad och bergfast.

Lådan är byggd i 5 mm polerad aluminium förutom fronten som är i 8mm aluminium. Jag har lagt ner mycket tid på lådan och den har hög finnish. Smidiga mått bredd: 26 Djup: 26 Höjd: 10.5

PMa för övrig info.

Lite bilder:








Priset är 3000:-, lycka till att hitta något bättre
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000