HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Med en tår i ögat..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2008/04/27 :  21:35:43  Show Profile Send pix a Private Message
Min bäste vän gav upp i dag.
Vi har tillbringat många timmar, dagar och veckor tillsammans men i dag var det slut.
Kanske krävde jag för mycket..
Kanske drev jag dig för hårt.
Vad vet jag..
Du spann som vanilgt med dina 30000 varv, men plötsligt märkte jag att du kämpade i motvind.
En stark lukt av bränd plast och du tystnade... för gott.
Några tips på en riktigt bra överhands fräs ?
Jag kör dem monterade i bord (upp och ned)
Det är/var mitt bästa verktyg, som jag använde till allt (utom att slå i spikar och borsta tänderna med)
Så jag lägger gärna en extrapeng på bra kvalité
Någon som testat/handöverfräs av den typen de kör med i USA ?
Med hela motorhuset som upphängning i stället för två axiella axlar som är vanligt här i EU ?
Mvh
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2008/04/27 22:06:08

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2008/04/27 :  22:06:46  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Jag är helnöjd med min DW621



Har inte provat typen du undrar över men om du skall beställa från usa så glöm inte att kolla volt-talet.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/04/27 :  22:10:01  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2008/04/28 :  07:43:21  Show Profile Send pix a Private Message
Dahlberg och PG;
Jag har kikat lite på en sådan
Jag använder mest fräsen monterad upp och ner i ett fräsbord.
Min gamla fräs flexade lite då den bara låste på ett av "tornen".
Fick jag önska så skulle jag vilja ha möjlighet att låsa höjdläget på bägge tornen.
Hur låser DW höjdläget ?
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2008/04/28 :  22:52:41  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Den låser på ena benet (mycket stabilt). Lösningen du söker tror jag inte finns på nån maskin. Jag har ändrat lite på min för att passa bättre just till bordfräsning. Djupanvisningen är ersatt med en M6-gängstång och en juster-ratt. Då behöver man inte trycka upp fräsen (lyfta bordet) för att ändra fräsdjupet.

Edited by - DahlbergAudio on 2008/04/28 22:53:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000