HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vård av högtalare? Faner och element?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2008/04/22 :  08:32:09  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Jag har lite äldre högtalare som har stått en längre tid och jag undrar lite om man bör och vad det isf är rekommenderat att vårda element och även faner med? Kan man tex använda silikon spray på elementen för att hålla dom "färska" så man inte riskerar att dom spricker? Puts/finnish för faner, vad finns osv ?
Vill inte sabba nånting och det är kanske bäst att låta det vara som det är? Men tänkte om nån här inne har några bra tips annars ? Alltid intressant att försöka bevara sina grejer så bra som möjligt =)
Tack på förhand!

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/04/22 :  08:43:45  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Har du gummiupphängning på elementen så kan du ta paraffin med hög viskositet att smörja in dem med.

Paraffinet kan du köpa för dyra pengar för en liten flaska på apoteket, man har det bl.a till husdjur med förstoppning.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2008/04/22 :  08:47:14  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Aha! Det är ju perfekt köra elementen och sen mina 3 katter på samma gång =P
Tackar för tipset. Finns det annat man kan använda också? Silikon spray är ingen höjdare eller ?
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2008/04/22 :  10:58:18  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
Vanlig möbelpolish funkar ganska bra till fanér är min erfarenhet, brukar ta en gång om året och smörja in dem lite!

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2008/04/22 :  11:19:05  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
mmx, låter bra. Man förstör inte faneren på något sätt av polishen på lång sikt eller så ?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000