HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Focal Chorus 836V - vad tycker ni?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2008/04/21 :  14:30:42  Show Profile Send Mindless a Private Message
Funderar just nu på dessa högtalare. Lyssnade på 826:orna i fredags lite och föll verkligen för ljudet och tänkte att "836:orna kan ju inte vara sämre...", så jag bad dem ta hem 836V för en provlyssning (och mycket troligt, köp)



(kan ju vara en av de sexigaste högtalarna som finns! )

Vad säger ni här på forumet? Är högtalarna 'riktiga golvare' i förhållande till andra golvare för samma pris (~20 000kr). Med tanke på Focals övriga högtalare (Utopia och Elektra framförallt) så borde ju Chorus högtalarna hålla liknande kvalité och nivå?

Har läst diverse recensioner på högtalarna och det låter som att högtalarna är i min smak. Vill bara höra lite vad andra tycker om dem.

Edited by - Mindless on 2008/04/21 14:38:27

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/04/21 :  14:53:24  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag tycker verkligen om "det nya focal", där nyaste chorusserien har fångat mycket av det som är bra från de dyrare modellerna. Jag tycker att Chorus är mer prisvärd än Profileserien.

Har endast lyssnat på chorus 806v (stativaren) vad gäller chorusserien dock.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000