HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nån som kör/kört SUN eller Solaris??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/04/17 :  22:15:51  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag sitter och leker med x-86 versionen av Suns Solaris. Installationen tar sin tid, så jag tänkte passa på att fråga om det finns nån på detta forum som kör eller har kört Suns datorer eller Solaris OS??

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/04/17 :  22:25:50  Show Profile Send f95toli a Private Message
När jag pluggade så användes fortfarande Solaris på de flesta av UNIX-burkarnapå datorerna på Chalmers (de började gå över till Linux runt 2004 eller så).
Så jo, jag har använt det en hel del. Det skiljer sig rent praktiskt rätt lite från övriga UNIX dialekter vad gäller det dagliga användandet.
Suns workstation försäljning har väl inte gått direkt lysande under de senaste åren, mest pga deras burkar varit extremt dyra; Linux på en vanlig PC fungerar lika bra i de flesta fall.



Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2008/04/17 :  22:28:14  Show Profile Send Patrik a Private Message
http://www.nexenta.org/os

[green]It's all about the music![/green]
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/04/18 :  02:34:01  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jodå, har kört Solaris på universitetet i ett antal år.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/04/18 :  10:39:42  Show Profile Send Mey a Private Message
Har kört Solaris på Sparcstation, trevliga maskiner med stabilt OS.
Fanns ingenting att klaga på där.
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2008/04/18 :  12:11:23  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
Jag kör Solaris 10 på min gammla Sun burk. Fungerar fin fint.
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2008/04/18 :  14:46:02  Show Profile Send rovis a Private Message
Jag hade en begagnad UltraSparc som hemdator i ett halvår ungefär. Körde Solaris 8 till en början, men gick över till Debian då det var så omständigt att fixa alla program själv till Solaris. Men det var ett bra gränssnitt och ganska juste administrationsverktyg.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/04/18 :  15:07:59  Show Profile Send brewitz a Private Message
Vi har Solaris på den många av våra produktions- och systestburkar. Funkar alldeles utmärkt, vi har inga egentliga klagomål alls. Hårdvaran börjar dock bli lite till åren och vi kommer att gå över till RHEL5 på HP-blades inom 6-9 månader. Samtidigt gör vi samma sak med våra AIX-baserade maskiner, dvs. RHEL5 på hp-blades, och vips så har vi bara ett OS (förutom stordatorerna) i produktion.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000