HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Är en Harman Kardon HK330i en "bra" receiver?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/04/16 :  19:49:58  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message


Hej Forumister!


Vill gärna ha Era åsikter och erfarenheter angående
receivern Harman Kardon HK330i.

En tidig 80talspryl tror jag. Jag har ett bud på tusen spänn. Och undrar givetvis om det är värt det?


Vänligen
Gubben i Kalmar
Tommy B


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2008/04/16 :  22:35:02  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message
En sådan står hemma hos min far. Den har använts dagligen sedan ny. Och den låter fantastiskt bra med tungdrivna Rogers LS3/5a.
Köp dock inte en dylik, utan att först ha lyssnat på den.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/04/17 :  09:35:55  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message


Tack för "inputen" Little Esther-fan!


Det är min dotter som ska ha den. Och den ska ersätta en;
"Allt-i-ett-plastic-Sony" eller vad det nu heter. Kompaktstereo tror jag handelsnamnet är.

Jag ska göra som Du säger, lyssna noga på den. Är det inte radiodelen som är den "svaga länken" i receivern? Du vet om man tex går för bil så blir in-signalen för svag och det "fräser till"?

Tommy B




Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2008/04/18 :  11:03:05  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message
Det roliga är att min far lyssnar varje dag på radion, och är det något intressant så spelar han in det på kassettband. Han har en enkel T-antenn, som är uppspikad på väggen, och mottagningen är ok. Han kan röra sig fritt i rummet, utan att detta påverkar radiomottagningen.

Jag tycker att radiodelen låter bra. Kanske att förstärkaren, inkl. RIAA-steget, är snäppet bättre. Till receivern har han en Fons skivspelare, med Thorens tonarm och Sonus pickup: det låter så fint. Hans kassettdäck är ett harman/kardon TD212, som spelar upp band på ett övertygande sätt genom receivern och rogershögtalarna.

Jag upplever inte att radiodelen i hk330i är dålig.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/04/18 :  19:12:40  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

Tusen tack "Little Esther-fan"!

Då är det bara att slå till, för min dotters räkning.

Vänligen
Gubben i Kalmar
Tommy B


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000