HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Klipsch Reference Serie
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2008/04/15 :  23:48:26  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Jag ska kanske satsa på nån model från Klipsch Reference serie men vet inte riktigt vilken model jag ska gå på. Rent prismässigt så skulle jag kunna ha råd med värstingen RF83 om jag köpte den begagnad. Men undrar om den är overkill för 21 m2? Annars vore kanske RF82 eller RF63 lämpligare.

Sedan finns ju modeller från den utgångna Reference serien till salu också, som RF5 och RF7. Håller dessa fortfarande måttet eller ska man gå på nyare modeller?

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design

Linus_L
Starting Member

20 Posts

Posted - 2008/04/16 :  09:26:06  Show Profile Send Linus_L a Private Message
Med risk för lite tråd-hijack här, så du får ursäkta

Har personligen inte lyssnat på några från Klipsch RF serie, men även jag är intresserad utav högtalare från den. Funderar främst på RF63 alternativt RF82.

Vad gäller att lyssna på dessa, vet någon om det finns någon butik belägen i Norrland som säljer Klipsch? Gärna så nära Piteå som möjligt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000