HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Årets första golf är spelad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2008/04/12 :  17:12:41  Show Profile Send byZan a Private Message
Hur det gick? de sista 6 hålen ett under par.
Dom 12 första då? ............. jag var bara med fysiskt..

Varmt +6, blåsigt 4-5 m/s, soligt nä, men bra att ha klarat av årsdebuten utan skador på verken klubbor, bana eller medspelare.

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/04/12 :  17:34:51  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Går nog min första runda nästa vecka.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2008/04/12 :  20:30:00  Show Profile Send pak a Private Message
ja-en annan ska ju börja nybörjarkurs den 24e
får väl se om det kan bli nåt golfproffs av mig- nån gång, kanske.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2008/04/23 :  13:19:20  Show Profile Send U1 a Private Message
Tar årets första runda på fredag. Har nya klubbor så dem kan man alltid skylla på.

Ska ha ny bag också, synd att det bara är vagnbagar som är snygga... Får väl fortsätta leta.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/04/23 :  19:42:52  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Det blir väl lite eoJeud-golf till sommaren, annars så står jag över och fortsätter att ha mitt Hogan-set i vinterförvaring tills jag blir pensionär .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2008/04/23 :  21:48:20  Show Profile Send acebowler a Private Message
fuusk.... här är ju banorna inte öppna än...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2008/04/24 :  16:50:50  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Första rundan. Gick kanonbra
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2008/04/25 :  17:26:12  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Första rundan igår. Lite upp, lite ner. Totalt sett lite svajigt, men ingen katastrof! Strålande solsken var det också!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2008/04/28 :  15:59:45  Show Profile Send U1 a Private Message
Min första dag var katastrof, dag 2 och 3 blev bättre Bagen är nu fixad, blev nya skor också, nu ska jag bara hitta en ny driver...
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2008/04/29 :  08:15:31  Show Profile Send acebowler a Private Message
Var ut i Söndags. Första hålet = katastrof men sedan tog det sig riktigt bra!

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/01/20 :  20:04:31  Show Profile Send byZan a Private Message
fast inomhus denna gång, +3, snöslask inget bra golfväder alltså!

Fy vad tråkigt att behöva slå mot en vägg (skynke) ca 45 m bort.
Fast bollträffen var helt ok trots att klubborna hade lera kvar sedan sista rundan i oktober (måste ha duffat då? hmm)

Längtar till maj då jag åker till Irland för att spel....,dric.. malthaltiga drycker och se på den fina naturen.

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/01/20 :  20:09:48  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Ni golfare är konstiga

Själv så blev det ett golffritt år förra året.
Får se hur detta utvecklar sig..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/01/20 :  21:48:57  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Förvånade mig själv med att vara 10 över från backtee (9.2hcp) precis innan jul. Bokat på Aloha den 15:e feb.....

Artphotography
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/01/20 :  23:15:51  Show Profile Send Sceptic a Private Message
För mig blir premiären i Sydafrika om ett par veckor .
Go to Top of Page

fischen08
Member

239 Posts

Posted - 2009/01/21 :  00:27:26  Show Profile Send fischen08 a Private Message
PG Jeppsson: vilket Hogan-set kör du med?
Själv kör jag med Apex Plus och är väldigt nöjd!

-"Den som väntar på något gott blir aldrig fet"
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2009/01/21 :  01:25:31  Show Profile Send forken a Private Message
Blir själv lite vintergolf om någon vecka.

quote:
Själv kör jag med Apex Plus och är väldigt nöjd!

Apex Plus är riktigt trevliga. Har själv ägt FTX, Apex Plus samt vanliga Apex. Slutade dock med att jag gick över till andra klubbor eftersom Apex järnen var så pass mjuka att man endast kunde spela på dem ett par månader innan de behövdes bytas ut.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/01/21 :  09:50:27  Show Profile Send brewitz a Private Message
Den 2a januari spelade jag första rundan på min hemmaklubb här i London. Blåsigt och kallt men 24 över får anses klart godkänt (hcp 22-26 beroende på i vilket land jag spelar). Ett par rundor till har hunnits med men då har jag klivit av efter 9 hål, det finns en gräns för hur mycket regn, kyla och vind jag klarar av.
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/01/21 :  18:38:12  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Hogan är fina "spakar" men vet inte om det var så lyckat att de blev uppköpta av Callaway. Själv valde jag Taylor Made "Forged" som liknar Apex Plus men hade bättre skaft.
Ni där nere i Skåne har ju en lite längre säsong än vad vi stackare här i Stocholmstrakten har. Har spelat många banor därnere med Barsebäck och "Näsetbanorna" som favoriter.
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2009/01/21 :  20:36:50  Show Profile Send forken a Private Message
quote:
Hogan är fina "spakar" men vet inte om det var så lyckat att de blev uppköpta av Callaway. Själv valde jag Taylor Made "Forged" som liknar Apex Plus men hade bättre skaft.

Håller med om att Callaway inte gjort speciellt mycket med märket fast tror det kommer hända lite om något år eller så. Ben Hogan var ju egentligen inte vad Callaway köpte 2003 utan man var ute efter varumärket Top-Flite samt de patent som företaget ägde. Själv skulle jag gärna sett att någon gick in och köpte ut Ben Hogan.

Har själv spelat på Taylor Made MB smidda järn sen ett par år tllbaka fast tycker inte de Rifle skaft som följde med håller måttet. Blir att skafta om dem eller köpa nya i år.
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/01/21 :  21:23:27  Show Profile Send Sceptic a Private Message
quote:
Har själv spelat på Taylor Made MB smidda järn sen ett par år tllbaka fast tycker inte de Rifle skaft som följde med håller måttet. Blir att skafta om dem eller köpa nya i år.

Själv är jag en ojämn 6-handikappare som tycker Rifle är bra .

quote:
Håller med om att Callaway inte gjort speciellt mycket med märket fast tror det kommer hända lite om något år eller så. Ben Hogan var ju egentligen inte vad Callaway köpte 2003 utan man var ute efter varumärket Top-Flite samt de patent som företaget ägde. Själv skulle jag gärna sett att någon gick in och köpte ut Ben Hogan.

Eftersom vi är på en stereosite så kan man ju dra paralellen till ett märke som Apogee som blev uppköpta och sedan lades ned. Tragiskt om det skulle gå samma väg med Hogan.......lägg ner Callaway istället
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000