HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/12/17 :  17:53:00  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
Jag behöver råd och hjälp, har ett Technics SE-A5 slutseg som "protection" lampan lyser på, jag vet inte riktigt vad problemet är. Har kollat alla säkringar och så. Så fort man slår på det så lyser lampan även fast ingenting är inkopplat. Någon som e en fena på elektronik som känner sig manad att hjälpa mig?

Edited by - Michael Dupé on 2002/12/17 18:27:26

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/12/17 :  19:00:58  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Var bor du jag kanske kan hjälpa.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/12/17 :  19:03:08  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
quote:
Originally posted by Hepcat

Var bor du jag kanske kan hjälpa.

Mikael




Jag bor i Västerås...
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/12/17 :  19:08:22  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Ok det var lite för långtr jag bor i göteborg.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/12/17 :  19:11:03  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
quote:
Originally posted by Hepcat

Ok det var lite för långtr jag bor i göteborg.

Mikael



Hmm synd, vad kan det vara för fel tror du? Högtalar kontakterna verkar lite knasiga, kanske det är där det kortsluter eller nått, för säkringarna e hela...
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/12/17 :  19:25:14  Show Profile Send Hepcat a Private Message
På vilket sätt är högtalarkontakterna knasiga? har du tillgång till en mulltimeter så kan du resistansmäta mellan + och - på högtalar utgången med förstärkaren urkopplad och se om det är kortslutning. och du kan kanske mäta om du har likspänning ut när stärkaren är på utan något inkopplat fast det kanske inte går pga av protection kretsarna. felet ligger troligtvis i utgångssteget.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/12/17 :  19:30:03  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
quote:
Originally posted by Hepcat

På vilket sätt är högtalarkontakterna knasiga? har du tillgång till en mulltimeter så kan du resistansmäta mellan + och - på högtalar utgången med förstärkaren urkopplad och se om det är kortslutning. och du kan kanske mäta om du har likspänning ut när stärkaren är på utan något inkopplat fast det kanske inte går pga av protection kretsarna. felet ligger troligtvis i utgångssteget.

Mikael



Kontakterna är av någon konstig typ som jag inte sätt förut, man stoppar in kabelni i ett hål på ett vred, och sedan vrider man ett kvarts varv och "låser" kabeln... Vad kostar det att lämna in det och få det kollat?

Edited by - Michael Dupé on 2002/12/17 19:32:16
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/12/18 :  00:08:57  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
Ingen annan som har nått förslag...?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000