HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hi-Fi och skivaffärer i London
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2008/03/28 :  15:09:59  Show Profile Send Batman a Private Message
Jag åker till London i slutet av april och skulle vilja ha lite tips på bra affärer, även beggat ( SACD, CD, LP o Hi-Fi ).

Ibland är beslut det enda som fattas

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/28 :  23:28:53  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Det brukar ligga lite affärer runt Tottenham Court Road.

Utgå ifrån korsningen Tottenham, Oxford Street och New Oxford St. och arbeta dig norrut. Det var dock några år sedan jag var där sist, och då letade jag inte efter HiFi-butiker.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/03/29 :  01:42:56  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Om du söker på vinyldelen kommer du att få en del träffar, för frågan om vinyl i London har varit uppe ett par gånger.

J. Ullberg
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/03/29 :  07:47:22  Show Profile Send brewitz a Private Message
Prova att sök i arkivet, det finns lite trådar från förr.

Hittar du något om en affär (hifi) på Monmouth Street nära Covent Garden kan du glömma det, jag såg att de bommat igen när jag promenerade förbi förra helgen.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/03/29 :  11:08:00  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Vet inte om det var där som Gaffa beskrev, men en gata jag gick på i London så fanns massa "hifi"-affärer men det var mest skräp i dom, typ som små varianter av OnOff fast med ett konstigt sortiment av begagnade gamla grejor oxå.
Lite senare på samma gata hittade jag iofs affären jag var på jakt efter och där var det riktig hifi. Tyvärr sviker mig minnet där...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2008/03/29 :  12:59:48  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Den gata som du beskriver BosseBula är just Tottenham Court Road. Jag var ganska ofta i London för en så där 10 år sedan och det skulle inte förvåna mig om det vore på samma sätt där nu.Men på Oxford Streest ligger ju världens största musikaffär,HMV.

Och detta är, eller var när jag var där åtminstone, bevisligen världens största vilket bevisas av att den står med i Guinness rekordbok som den största.
MvhKristofer

Edit fixa särskrivning

Edited by - whiskyman on 2008/03/29 13:00:45
Go to Top of Page

Batman
Member

836 Posts

Posted - 2008/03/29 :  20:03:13  Show Profile Send Batman a Private Message
Tack för bra tips! Här kommer en länk som jag fått av Lindome!
http://www.londonnet.co.uk/ln/out/music/record-shops.html

Ibland är beslut det enda som fattas
Go to Top of Page

-AG-
Member

238 Posts

Posted - 2008/03/30 :  19:17:39  Show Profile Send -AG- a Private Message
En trevlig hifi-butik är walrus hifi som ligger i närheten av oxford-street, inte så långt från marble arch

http://www.walrus.co.uk/main/main.htm
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/03/30 :  20:49:21  Show Profile Send f95toli a Private Message
HMV på Oxford street och Virgin Megastore vid Piccadilly är väl de största. Ingen av dem är dock speciellt "rolig" och utbudet är väl ungefär det väntade (fast HMV har faktiskt en del vinyl), dvs. VÄLDIGT mycket film och egentligen inte speciellt mycket "smal" musik.
De är praktiska om man råkar vara i närheten och vet vad man vill ha, men det är inte direkt så att jag tycker det är speciellt kul att bara gå och titta i dem.
Vanligtvis beställer jag vad jag ska ha via Amazon alternativt köper skivor på mitt lokala HMV (som faktiskt är rätt stort).

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/03/30 :  23:27:09  Show Profile Send brewitz a Private Message
Virgin Megastore har bytt namn till Zavvi (management buyout).
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/03/31 :  00:37:45  Show Profile Send f95toli a Private Message
Var där för ett tag sedan, märkte inte ens av namnbytet
Den första gången jag besökt skivbutiken i den byggnaden (tror det var 1992) så var det fortfarande det berömda Tower Records.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000