HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Alltihop sålt kan låsas :)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/03/21 :  15:03:25  Show Profile Send dwain a Private Message
Har ett par hemmabyggda högtalare. Med en seas 5tums bas i varje och en diskant. Basen är p14rcy och diskanten har jag ingen aning om mer än att jag gav 300kr st. Jag köpte dom från pappa kostar normalt sett mer. Det är en aluminium-dome. Lådan är en standard låda i valnöt från hifikit. Filter är ett enkelt sådant köpt från fynda. Spelar väldigt öppet och rent. Ingen som direkt sticker ut i ljudet heller. Väldigt neutrala i mina öron. Trivs bäst med en extra bas till.


Så ser dom ut frånsett att fronten är inte fannerad utan svart. Skumskydd med följer för den som vill montera det. Det är inte diskanten på bilden heller.

Pris? Ingen aning. Bara att köpa delarna kostade 2500. Ge ett bud

Sen har jag även 2st mds 6,5tums basar för bil. Kostade ganska mycket nya. Spelar väldigt trevligt. Honycone. 260w peak ska enligt spec spela ner till 25hz och upp till 12000hz ca.
Pris? ja bud även här.

1 st 12tums bas bochman ingen aning om vad jag gav som nypris. runt 700kr har jag för mig. Basen är inte ens inspelad då lådan den skulle sitta i var rent åt skogen. Tål 500w har fattboy kant och låter riktigt trevligt. Tål väldigt mycket stryk. Drev den som bäst med ett bryggat pa-steg på 1400w rms. Gav mycket tryck i mitt rum
Bud även här

Har även en st baslåda i körsbär. Riktigt snyggt byggd. Dock har jag inget element till denna låda som passar. ungefär 25 liter invändigt gjord för en 10 tums eller 11 tums bas. Även separat kammare till slutsteg. Lämpligt är nog någon form av eq som bostar djupbasen.

Bud även här

Allt kan skickas utom baslådan den väger en del. Bilder kan mailas för dom som vill ha.

Alla bud är intressanta. Jag vill bara bli av med grejorna då de tar plats

Edited by - dwain on 2008/08/16 14:56:22
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000