HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vista SP1 dyker upp som update nu i autoupdate
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/21 :  09:15:10  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag kan säga att det ska skapas backuppunkter för data och OS innan den installeras. :)

I alla fall, den är här. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/21 :  11:25:38  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Gjort, tog en stund, datorn startade i alla fall, så än så länge inga problem. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2008/03/21 :  12:29:09  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Hittar inte den uppdateringen i mitt Vista...

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/21 :  12:35:49  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Kör du svenskt kanske? Jag kör engelskt, och det kommer alltid ut först, andra språk senare, så då får du vänta en stund till.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2008/03/21 :  12:39:30  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Jepp kör Svenskt och där har vi löst gåtan....
:)

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/03/21 :  12:42:25  Show Profile Send f95toli a Private Message
Installerade SP1 igår. Hittills inga problem.
Det cirkulerar som vanligt rykten om problem på nätet, men hittills så verkar det inte finnas några pålitliga rapporter om allvarliga problem.
Det är tydligen problem med drivrutinerna till en del äldre integrerade nätverkskort från Intel och Realtek(tror jag det var), dock är det välkänt och egentligen inget "fel" i SP1 utan det är tillverkarna som inte lyckats få ihop drivrutiner som fungerar med Vista ordentligt.


Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/21 :  12:53:01  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Har hört att det ska finnas en del program som inte gillar sp1, inte sett några än men bara kört webläsare och email klient.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/21 :  21:54:17  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det fixade två feta buggar i alla fall, kanske samma bugg men strunt samma. Yttrade sig så här, nr1 så fick jag usel fart och massa fel på FW400 till en extern drive, fart runt 600 kb/s. Nu efter update får jag runt 40 MB/s. USB producerade fel, ofta fel vid kopiering från minneskort, gick inte att läsa över bilder, fick försöka flera gånger. Det är också borta.

Så, all "disk hantering" verkar ha förbättrats. Jag fick plötsligt tillbaka 500 GB disk som inte gått att använda.

Mitt mobos support påstod att det var OSet som orsakade fel och trassel med FW men jag var inte helt övertygad, nu är jag övertygad, de hade rätt. Yipee.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/03/22 :  19:25:24  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
Kör med Vista även jag, är det nåt som kostar pengar?
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/03/23 :  11:44:40  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tja, du måste ha Vista aktiverat, med andra ord en laglig version för att du ska få tillgång till autoupdate och att överhuvudtaget ladda ner SP1 via Microsoft. Är det så du menar?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/03/23 :  19:50:01  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message
hehe, fullt så djärv är jag inte så att jag kör ett piratvista. Om det är den här uppdateringen som avses så installerades den på min dator redan 2008-02-08, märkte ingen skillnad.

"2007 Microsoft Office Suite Service Pack 1 (SP1)"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2008/03/23 :  20:29:23  Show Profile Send f95toli a Private Message
Nej, det var en uppdatering till Office (Word etc), inte själva Windows.
SP1 har ännu inte släppts i svensk version.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2008/03/23 :  23:42:17  Show Profile Send Hornta a Private Message
har kört SP1 över 1månad. Funkar riktigt bra, eller snarare bättre ;)

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/05/27 :  10:30:50  Show Profile Send Mey a Private Message
Nu finns SP1 till Vista tillgängligt för alla språk. (Tidigare endast EN/IT/FR + ett par till)
Jag måste använda ett känt uttryck för att beskriva min glädje; "Äntligen!"


Nu kanske jag får min utvecklingsmiljö att fungera bättre.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746&DisplayLang=sv
Är länken ifall någon vill hämta direkt från MS. (544mb)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000