HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hjälp mig formulera mig!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/03/18 :  17:59:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hejsan,

Engelholm Audio drivs av entusiasm, en vilja att hjälpa till samt en förhoppning att just kunna "hjälpa till".

EA drivs på fritiden då jag har ett kontorsjobb som är det som ger pengar till mat, boende och livet i allmänhet. Engelholm Audio är främst för själen.

Problemet - ett angenämt dito - är att tiden inte räcker till för alla som vill ha (/köpa) hjälp/produkter.

Jag prioriterar således kunder...något som känns "sådär" - helst hade jag ju hjälpt alla jag kan (om jag kan)! Högsta prio är om projektet/lösningen känns kul, utmanande, spännande, etc. Pengar är självklart också en faktor, men hamnar på andra plats.

Min fråga till dig
Hur hade du viljat bli bemött av ett företag som inte finner engagemang, pengar, tid eller av andra orsaker inte kan hjälpa dig?



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/03/18 :  18:09:19  Show Profile Send B-200 a Private Message
med öppna kort såsom du skriver här.

Skriv kanske inte ut explicit ut att du endast antar utmaningar beroende på hur "roliga" utmanande de känns utan skriv istället att du är tvungen att vara selektiv i dina val för att dels driva företaget framåt och för att på sikt kunna hjälpa dina kunder med en större mångsidighet än om du handhar samma ärenden hela tiden.

Men öppna kort är viktigt, sen servicenivån med snabba mailsvar till kunder eller blivande kunder gör mycket (det tar ju bara någon minut att svara på ett mail men betyder så mycket). Skapa mallar till olika förväntade frågpr så tar det mindre tid.
Tex vid en produktlansering förbered svar som du tror du kommer få. Då tar det ju nästan ingen tid alls.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2008/03/18 :  18:36:19  Show Profile Send 80-talet a Private Message
jag skulle nog aldrig skylla på bristande engagemang, men i övrigt så tycker jag att dina egna funderingar fungerar som svar på din egen fråga! dvs att precis som asimov66 skriver så är ärlighet alltid uppskattat. dessutom ger han några riktigt bra tips på hur man arbetar proaktivt, vilket är önskvärt i din situation!

dock så kan man nog som presumtiv kund ha ganska svårt att förstå hur ett företag kan säga nej till något om det inte handlar om pris eller tidsbrist (knappt då heller). att då säga att det inte finns tid till ett projekt och att kanske eventuellt skapa en kö för "mindre önskvärda projekt", kan vara bra eller skaffa avtal med någon som du eventuellt skulle kunna lotsa folk vidare till/tips om var de kan få hjälp.

men om det inte handlar om specialprojekt/lösningar utan att du inte har tid att sälja dina vanliga produkter, då det går att läsa ditt inlägg så, så föreslår jag att du skaffar dig en deltidspartner* eller fler återförsäljare då detta, enligt mig, är grundläggande!

man kan nog skriva hur mycket som helst men det känns som att du ändå i grunden har bra koll på hur du ska gå tillväga och att du genom denna tråd får validerat dessa tankar och kanske ett par tips.

*denna tjänst kan se ut på många sätt och behöver inte vara konstant, du kan ju delegera ut de uppgifter, på konsult basis, du finner tråkiga eller inte känner att du hinner med och på så sätt skapa headroom för det du finner roligt! studenter brukar ha mycket tid över om du känner några engagerade sådana t ex.


eoJeud
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/03/19 :  18:37:33  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
asimov66:
Tack för dina tankar! Jag håller med dig i dina formuleringar.

80-talet:
Tack även till dig. Förstår vad du menar, tror jag. Men engagemang var vad som startade EA och vad som driver EA. Tar vi bort det från kartan blir andra parametrar viktigare så som exempelvis lönsamhet.
Jag håller också med dig i lotsandet...och gör så många gånger! I Sverige har vi ju HifiKit, Ljudia och Golden Age Music som kan mkt av komponent-affärerna. Dessutom säljer Audio Concept stycke-delar från Svanå samt att SMT har ett antal tunga gubbar om projekten blir för stora för mig (typ en fullständig studio-projektering! ).

Återigen - tack för input! Skall putsa på en template som beskriver situationen.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/03/19 :  20:07:26  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Det är bara att vara ärlig och rak......

Allt annat genomskådas, förr eller senare........


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2008/03/19 :  21:07:38  Show Profile Send 80-talet a Private Message
jag formulerade mig kanske otydligt då jag antog att det var just engagemanget du ville och skulle få behålla genom att delegera de delar du tycker är rutinmässiga, tråkiga osv. till andra!

hur som helst, lycka till!!

eoJeud
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000