HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Magnetbeställningar, Hififorums ribbondiskant.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/02/16 :  11:10:13  Show Profile Send Xover a Private Message
Om man tittar på Raven vad har dom mellan dom två bakre polstyckena? är det en magnet eller är det en lös metallbit, (eller kanske en levande svan som Hasse & Tage hadde i en visa)om det är en lös metall bit bekräftar detta bara att "the junkyard" återigen är aktuell.

Vad jag förstår är det viktigt att polstyckena är tillräckligt tilltagna så problemet att tillverka en bra ribbon borde inte vara så knepigt kanske någon kunde göra en sammanställning med en mer amatörmässig konstruktion som använder Tibnor standard sortiment på så sätt kanske ni får fler att nappa på magnetbeställningen bl.a. jag.

Det är ju så att många verkar vara sugna att få igång detta om man tittar på besöksfrekvensen på tråden, av detta förstår jag att en enklar design skulle locka fler, drivern blir kanske inte sämre av en annan enklare konstruktion.

Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/02/26 :  10:54:56  Show Profile Send n/a a Private Message
Två mail jag har fått på senare tid.
---------------------------------------------------------------------

Hello!

I live in Switzerland and quite a ribbon freak myself so to say.

I've read with interest about Bengt Dahlbergs ribbon project, and I think I
would find interested people over here too, so you might get your magnet
order closer to running.

Christoph Mijnssen
Arbelos Elektroakustik

--------------------------------------------------------------------

Hej Bengt!

Hoppas jag kommit till rätt person...
Jag anmäler härmed mitt intresse att köpa magneter till Raven-klonen.
Har tänkt mycket på kugghjulsfrågan.... Kan möjligen ett par kamdrev till
volvo B-18 vara något om vi tänker oss stora veck?
De är breda dessutom , om jag minns rätt...

På återhörande , hoppas jag.

Mats Pihlström

---------------------------------------------------------------------

Det är roligt att det kommer till nya intressenter men det är långt kvar till 25 st.
En annan fråga är dessutom hur det skall lösa sig om magneterna skall skickas åt olika håll. Är det någon som har lust att förskotera 40000kr eller kan Hyab dela upp det i 25 paket och skicka dom mot postförskott.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/02/26 :  22:02:51  Show Profile Send Xover a Private Message
Hej,

Ja hur blir det då, jag tror att HYAB bara är intresserade av en leverans, men det går ju att fråga dom om en smart lösning, vitsen är väl att dom får en beställning vid ett tillfälle, om dom skall börja skicka mot postförskott så finns ju alltid risken att någon inte löser paketet.

Du kan öppna ett postgiro dit vi skickar pengarna, när slantarna är i hamn så beställer du från HYAB sedan har du jobb med att paketera magneterna för leverans till olika mottagare som betalt för frakt och dina omkostnader.

25 paket till olika ställen i Sverige det blir ca 200 kr per skalle bara i frakt tillkommer packmaterial och kartong.

Det blir mycket jobb för dig.

Kanske man kan skicka pengarna till deras giro och dom skickar magneterna när alla pengar kommit in med samma förbehåll för frakt och packning.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/02/26 :  23:12:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej,

Ja hur blir det då, jag tror att HYAB bara är intresserade av en leverans, men det går ju att fråga dom om en smart lösning, vitsen är väl att dom får en beställning vid ett tillfälle, om dom skall börja skicka mot postförskott så finns ju alltid risken att någon inte löser paketet.

-Visst är det så men om dom skulle få 4st att lägga på hyllan så är nog inte det hela världen.

Du kan öppna ett postgiro dit vi skickar pengarna, när slantarna är i hamn så beställer du från HYAB sedan har du jobb med att paketera magneterna för leverans till olika mottagare som betalt för frakt och dina omkostnader.

-Jag har inte anmält mig som frivillig distributör av magneter, jag tycker att jag har nog ändå.

25 paket till olika ställen i Sverige det blir ca 200 kr per skalle bara i frakt tillkommer packmaterial och kartong.

Det blir mycket jobb för dig.

-Jag har inte anmält mig som frivillig distributör av magneter, jag tycker att jag har nog ändå.

Kanske man kan skicka pengarna till deras giro och dom skickar magneterna när alla pengar kommit in med samma förbehåll för frakt och packning.

-Låter som en tänkbar lösning.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000