Author |
Topic |
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2008/03/09 : 20:25:21
|
Härligt, nu startar snart moto gp säsongen 2008. Det ska bli spännande att se vad som händer. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att följa alla träningarna inför detta evenemang, får se om det blir ändring på det till nästa lopp.
Hur som haver så är det skönt att det är igång igen!
Hoppas att det kan lindra abstinensen lite. |
comfortably numb |
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/03/09 : 21:58:16
|
Skönt att det är igång, men det verkar vara samma visa som förra året, Casey Stoners Ducati accelererar som ett skott ut på raksträckorna och Rossis Yamaha som inte verkar vara lika snabb hänger inte med.
Nu kan jag iaf se det på nätet efter att Comhem stängde av Eurosport i slutet på augusti
|
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/03/09 : 23:22:00
|
henrickpettersson
Är du säker på att det är bortplockat? för en kompis till mig fick en box och kollar man via den så finns Eurosport med och hon har också Comhem, vore ju märkligt om vissa inom Comhem bara kan se kanalen |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/03/09 : 23:43:42
|
Jag bor i sådan lägenhet som har 3 hål i väggen och behöver inte ha någon box. Jag har det Comhem kallar för Analogt grundutbud (även TV4Plus) Har sökt flera gånger med min TVs installations funktion, för att undvika att man hamnar mitt i en reklampaus eller nåt så att man inte ser loggan. Dessutom har jag gjort en sökning på min adress på Comhems hemsida och på min adress erbjuds inte Erusport,såvida man inte betalar för sig som det ser ut på deras hemsida iaf. |
Edited by - henrickpettersson on 2008/03/10 07:12:30 |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/03/09 : 23:47:42
|
Jo hon har också 3 hål i väggen men fick en dosa via Comhem, och kollar man via den finns Eurosport med, föreslår att du ringer dem och kollar. För övrigt känner jag igen de kanaler du nämner. |
|
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/03/10 : 00:10:19
|
Betalar hon något extra för detta? Jag har min avgift inbakad i hyran och det står inte någon spec på kontraktet vad avgiften för detta är eller vilka kanaler som ingår. |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2008/03/10 : 06:28:45
|
Det får jag kolla upp, möjligt att det är en viss månadsavgift typ för tillhandahållandet av boxen, men jag vet inte, ska kolla upp det. |
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2008/03/10 : 07:22:13
|
125 och 250 var riktigt skaplliga race, men moto gp var lite trist efter halva loppet. Vi får hoppas att det blir bättre när det blir mer normala förhållanden i Jerez om tre veckor. Men det är kul att det går bra för rookisarna! |
comfortably numb |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2008/03/10 : 08:19:00
|
Stannde hemma bara för att kunna se detta
250 racet var riktigt bra Pasinis omkörning var hur snygg som hellst, fattar inte vart har fick fart ifrån....
Som Ducatifan så gillar jag ju att Stoner vinner. Men favoritförarna är Rossi o Capirossi
Fast jag tycker att de ska sluta med massa elektronik för antispinn osv.. Det var mycket roligare racing när de gick riktigt på bredden in i kurvorna |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
Edited by - Tobbe_L on 2008/03/10 08:27:25 |
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2008/03/10 : 08:27:39
|
|
|
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2008/03/10 : 09:39:07
|
quote: Det var mycket roligare racing när de gick riktigt på bredden in i kurvorna
Framförallt när det gick brett ut ur kurvorna. Gary Mac Coy var kungen! Jag glömmer aldrig när han lackade ur på Biaggi som stängde honom lite fult i en kurva. Då gick han om i nästa kurva riktigt brett och pekade finger samtidigt. |
comfortably numb |
|
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/03/14 : 06:43:02
|
Håller med var mycket roligare när Gary McCoy åkte på tvären genom kurvorna. Å andra sidan det är mindre high sides nu med färre benbrott som följd. Inte så kul när var och varannan förare hade brutit något ben och inte kunde köra för fullt.
Någon som kommer ihåg när Max Biaggi accade ut på raksträckan, vänder sig om för att kolla var resten av gänget är och när han tittar tillbaka är han på väg att slå över. Med ett res som är mer än 90 grader lyckas han bromsa ned hojen med bakbromsen.
Eller när Rossi och Max Biaggi håller på att slås om placering, Rossi bakom Biaggi, Rossi försöker på utsidan, kommer upp jämsides med Biaggi varpå Biaggi prejar ut Rossi på gräset. Har för mig att Rossi kom om till slut och att han inte la några fingrar i mellan när han gjorde den omkörningen. |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2008/03/16 : 22:30:51
|
Noriyuki Haga var/är min bredställs knug. :) |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2008/03/17 : 09:57:10
|
Jo men den där filmen är några år gammal. Innan de hade traction control o anti spinn mm... Det är ju det där jag vill se igen |
|
|
henrickpettersson
Member
359 Posts |
Posted - 2008/03/17 : 10:51:16
|
Det var skillnaden med eller utan TC som jag menade också |
|
|
|