HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilket slutsteg i budgetklassen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2008/03/04 :  20:56:03  Show Profile Send JonasY a Private Message
Hej,

Har precis köpt ett par Quad 12l och behöver ett slutsteg som passar till dem. Jag har sedan tidigare en rörförförstärkare så det är väl den utrustningen slutsteget skall passa med

Om man vill försöka hålla sig till en rätt snål budget, säg runt 3000, vad bör man då kika efter i begagnatannonserna? Jag behöver inte så mycket kraft eftersom jag kommer att spela på rätt beskedliga volymer (bor i korridorrum ).

Har sett mycket Rotel-steg, hur står sig deras lite billigare serier?

Tackar på förhand,
Jonas

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/03/04 :  21:10:10  Show Profile Send OcA a Private Message
Inter M500 har jag hört mycket gott om. Finns att få nytt för de pengar du pratar om...

Bland andra Svalander har ett gott öga åt dem och även ett par på forumet har testat med gott resultat.

Rotelsteg brukar betyda ett neutralt och balanserat ljud, passar säkert fint med både Quadarna och rörförsteget!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2008/03/04 :  21:45:02  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Exposure, kanske?

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=8406

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2008/03/05 :  23:36:06  Show Profile Send JonasY a Private Message
En t-amp vore kul att testa och ligger lagom i pris, men tyvärr är den ju hopplöst osmidig eftersom den bara har en signalingång och jag redan har ett försteg som jag vill använda (det har en mkt bra hörlursutgång). Finns det inga slutsteg som bygger på samma teknik som t-ampen?

Har lite fördomar mot pa-steg.. samt alla former av "mirakel"produkter som sägs vara bättre än allt oavsett prisklass.. men det låter säkert jättebra. Är lite osugen på höga brusnivåer dock, och jag är inte direkt i behov av så jättemkt kraft heller. Intressant tips dock!

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2008/03/06 :  07:29:25  Show Profile Send svanbo a Private Message
Ett beggat Rotel 980 t.ex. borde passa din budget och låter jättebra enligt mig.
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2008/03/07 :  19:42:55  Show Profile Send JonasY a Private Message
Vad tror ni om ett Yamaha M40?

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=9187

Edit: Kom på den ultimata lösningen nu! Köper en t-amp (de är billiga och ger iaf ljud, alternativt ett tokbilligt steg), och sen väntar jag tills något intressant dyker upp på begagnatmarknaden. Så slipper man stressköpa.

Ibland känner man sig smart

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2008/03/07 19:49:35
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000