HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DVD problem. Hack och frysning av bild.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Li
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/12/16 :  02:55:12  Show Profile Send Li a Private Message
Är det någon som kan hjälpa mig? Har en Denon som är ca 1 år gammal. När jag kollar på DVD filmer så fryses bilden helt plötsligt, oftast islutet av filmen och börjar hacka mm så att det ej går att kolla? Vad kan man göra?

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/16 :  08:56:35  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by Li

Är det någon som kan hjälpa mig? Har en Denon som är ca 1 år gammal. När jag kollar på DVD filmer så fryses bilden helt plötsligt, oftast islutet av filmen och börjar hacka mm så att det ej går att kolla? Vad kan man göra?


Vad använder du för filmer? Jag menar hyr- eller köpfilmer. Hyrfilmer är ofta repiga och då blir det problem med många DVD-spelare. Annars kan det vara DVD-spelare det är knas med.

"Ryktet" förtäljer att Panasonics DVD-spelare klarar repade filmer mycket bra.

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2002/12/16 :  09:17:37  Show Profile Send A8 a Private Message
Detta har diskuterats mycket på avsforum.com och även på minhembio.com.
Se...http://www.minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24193 som exempel.
Go to Top of Page

Li
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/12/16 :  12:40:21  Show Profile Send Li a Private Message
Oftast hyr filmer. I video butiken brukar de testa skivan och då är det aldrig några problem med repor...Finns det olika känslighet på DVD spelare? Har hört något om att man kan köra någon slags uppdatering???

quote:
Originally posted by Knoppen

quote:
Originally posted by Li

Är det någon som kan hjälpa mig? Har en Denon som är ca 1 år gammal. När jag kollar på DVD filmer så fryses bilden helt plötsligt, oftast islutet av filmen och börjar hacka mm så att det ej går att kolla? Vad kan man göra?


Vad använder du för filmer? Jag menar hyr- eller köpfilmer. Hyrfilmer är ofta repiga och då blir det problem med många DVD-spelare. Annars kan det vara DVD-spelare det är knas med.

"Ryktet" förtäljer att Panasonics DVD-spelare klarar repade filmer mycket bra.

/Johan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000