HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Referens centerhögtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethH
Starting Member

43 Posts

Posted - 2008/03/03 :  14:58:07  Show Profile Send KennethH a Private Message
Undersöker om intresse finns att köpa en riktigt fin high-end centerhögtalare, från ett liten mkt exklusiv svensk tillverkare, som heter MonitorUnlimited. Modellen är C2.5SE, med högsta utrustningsnivån. Finishen är ljus kanadensisk lönn (10 mm ytskikt, ej fanér), med piano-klarlack. Element specialbeställda från Dynaudio och Scan-speak. Magnetiskt skärmad och dessutom HF-skärmat internkablage. Fysiskt separata HF/LF-filter. Bi-wire. Storlek (BxHxD) 550x155x330 mm, vikt: tung! Mycket snyggt hantverk! Bilder kan mailas.
Nypris 19500 kr. Drygt ett år gammal, inte en skråma någonstans. Säljes för 6500 kr/hbjd (annars behåller jag den). Sopar banan med alla andra center jag har hört. Säljes p.g.a. byte till 2-kanalsljud.

.::MF kW550::Esoteric DV-50s::MonitorUnlimited 2.8SE::Kimber Select::Schroers&Schroers::Atacama Reference::.

Edited by - KennethH on 2008/03/03 15:48:03

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/03/03 :  15:41:34  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag undrar om det för de pengarna 19K möjligen kan vara en trevägare?
Go to Top of Page

KennethH
Starting Member

43 Posts

Posted - 2008/03/03 :  15:50:12  Show Profile Send KennethH a Private Message
Hej,
Nej, det är faktiskt en två-vägare. Jag har dock aldrig känt att den begränsat mitt system. Den är synnerligen kraftig för att vara två-vägare.

.::MF kW550::Esoteric DV-50s::MonitorUnlimited 2.8SE::Kimber Select::Schroers&Schroers::Atacama Reference::.
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2008/04/29 :  09:53:04  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message
Denna låter intressant, det finns ingen mer information om den på "nätet" eller så?

Jag har sökt men gått bet...

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan

Edited by - matsen on 2008/04/29 17:30:53
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000