HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thiel CS3.7..någon som lyssnat..?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/03/01 :  18:38:43  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
"The best Thiel speakers ever"



Det säger inte lite.
Men de tidigare toppmodellerna CS6 och CS7.2 lades helt enkelt ner då "lillebror" utklassade dem..!
Enl. Jim Thiel själv alltså..

Någon som hört dem..?

jos
Member

815 Posts

Posted - 2008/03/01 :  18:48:34  Show Profile Send jos a Private Message
Fy he***** va coola! Men jag gissar att de är rätt biffiga..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/03/04 :  09:09:21  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Spelar de bättre än CS6 så är det ju inte så tokigt.

Woofer: 10#8221; with wave-shaped aluminum diaphragm, 3#8221; diameter voice coil, 5 lb magnet in a 13 lb structure, copper pole ring, copper pole sleeve, short coil/ long gap design with 14 mm Xmax, die-cast chassis
Midrange: 4.5#8221; with wave-shaped aluminum diaphragm, 3#8221; diameter voice coil, 115 g (4 oz) neodymium magnet, copper pole sleeve, short coil/ long gap design with 6 mm Xmax, die-cast chassis
Tweeter: 1#8221; aluminum dome, 64 g (2.3 oz) neodymium magnets, copper pole sleeve, short coil/ log gap design with 3 mm Xmax, coincidently mounted with midrange
Passive Bass Diaphragm: 10#8221; wave-shaped diaphragm
Bandwidth (-3 dB): 32 Hz - 35 kHz
Frequency response: 33 Hz - 26 kHz ±2 dB
Phase response: minimum ± 10°
Sensitivity (2.8v - 1m, true anechoic): 90 dB
Impedance: 4 ohm (2.8 ohm min)
Recommended power: 100 - 600 watts
Size (w x d x h): 12.5 x 21 x 45 in /32 x 53 x 114 cm
Weight: 91 lb 41.5 kg

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2008/03/04 :  22:43:23  Show Profile Send Leffler a Private Message
Jag har hört 2.2 en hel del, och de låter fantastiskt, inte minst basen är väldigt bra (även om diskanten kan bli lite mycket). 2.4 har jag hört demad, och det lät bättre, så jag kan tänka mig att 3.7 måste vara något i hästväg!

Det ligger ett par 3.6 på Hifimagasinet för 12000 eller var det var, mycket märkligt att de inte blir sålda. Hade jag haft ett större rum hade jag nog kollat in dem väldigt noga. (Kanske ska poängtera att jag inte har något med annonsen att göra, jag bara gillar Thiel...)
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2008/03/05 :  10:16:05  Show Profile Send lars a Private Message
Det låter ju lovande.

Själv har jag 3.6 som jag är mycket nöjd med. Valde den framför ett par Proac i samma prisläge. Tror det var Proac 3.8. Det lät bla mindre högtalare om Thiel. Båda högtalarna var bra men jag föredrog Thiel i mitt system och rum. Thiel var även bättre på att framföra symfonier med många instrument och mycket detaljer.

Kenneth Englund tar in dom till Sverige enl Thiels hemsida.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000