HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vad finns det för roliga slutsteg DIY kit??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/02/28 :  23:14:04  Show Profile Send jonsson a Private Message
Som topic lyder, Vad finns för roliga byggsatser här ute på nätet.. Letar för fullt efter nåt att "fastna för" då jag ska sätta ihop en slutstegsrigg till ett par Orion bla.. Har än sålänge kikat på AKSA, SKA, LYNX som någon länka till här nyligt och säkert några fler:)

Så vad finns det mer för kul å kika på!??

Alla förslag mottages tacksamt!

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.

Fix
Member

294 Posts

Posted - 2008/02/29 :  10:32:37  Show Profile Send Fix a Private Message
Om du tittar i tråden Krell KSA 100 Clone har du ett annat bygge.
Vore kul om fler hoppa på.

Dock lite mer pill, men förmodligen ett bra resultat.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/02/29 :  10:54:06  Show Profile Send jonsson a Private Message
WOW!!!!! LITE!:)

hehe njaaa med min fart så hade jag inte fått ihop en rigg till orion på den här sidan millenieskiftet!!!
Men en kul tråd att följa är det hur som helst!!
Thnx!

Snälla! fler förslag!!?

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2008/02/29 :  10:57:00  Show Profile Send Stormen a Private Message
Hittade nya kretskort till Quad 405 på e-bay. Men det är lite klurigt att felsöka i ett "current dumping" lösning
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/02/29 :  11:14:04  Show Profile Send jonsson a Private Message
Är totalt färsk på det här med DIY-slutsteg så alltför komplicerade varianter är väl inget jag kommer försöka mig på, men för alldel ös på! Det är ändå kul att se vad det finns för byggen!! Allt av intresse:)

Mvh Magnus

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7753 Posts

Posted - 2008/02/29 :  11:25:56  Show Profile Send Fuling a Private Message
Om man inte har alltför hög moral gällande piratkopierade produkter så kan man köpa kopior (av okänd kvalitet) av några olika Pass-konstruktioner på Ebay.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2008/02/29 :  13:07:25  Show Profile Send Lovan a Private Message
...eller så kan man lika gärna bygga kopior själv då den mesta informationen finns ute och har bra stöd från olika grupper.
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2008/02/29 :  13:28:05  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Gain Clone - mycket enklare kan det inte bli !

Testa förslagsvis med LM3875 och/eller LM1875 - mycket "bang for the buck"!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/02/29 :  15:54:23  Show Profile Send jonsson a Private Message
Gainclones har jag givet kikat på litegrann:) Finns nog få(om något) saker som slår dem på pris/prestanda, men strömresursen verkar vara en tillbakahållande parameter när det gäller dessa ihop med Orion. Men till nåt annat projekt kommer jag nog återkomma till dessa äckligt prisvärda moduler:)

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2008/02/29 :  16:08:43  Show Profile Send Lovan a Private Message
Ett par bryggkopplade lm3886/4780 ger dig 100W i 8 ohm.
Go to Top of Page

BddB
Medlem i AÖ

231 Posts

Posted - 2008/02/29 :  21:36:15  Show Profile  Visit BddB's Homepage Send BddB a Private Message
Annars finns ju: http://www.41hz.com
/B

http://bennspcb.se
Go to Top of Page

OlaH
Medlem i AÖ

465 Posts

Posted - 2008/02/29 :  21:53:48  Show Profile Send OlaH a Private Message
är dom bra? :-)

Edited by - OlaH on 2008/02/29 21:55:30
Go to Top of Page

OlaH
Medlem i AÖ

465 Posts

Posted - 2008/02/29 :  21:57:39  Show Profile Send OlaH a Private Message
OT :Janne kommer till Underbara Bar på onsdag (till Benn)

Edited by - OlaH on 2008/02/29 21:59:00
Go to Top of Page

BddB
Medlem i AÖ

231 Posts

Posted - 2008/03/01 :  00:39:30  Show Profile  Visit BddB's Homepage Send BddB a Private Message
Mycke pang för pengen i.a.f
/B

http://bennspcb.se
Go to Top of Page

Anders Enquist
Member

65 Posts

Posted - 2008/03/01 :  17:52:38  Show Profile Send Anders Enquist a Private Message
För den ambitiöse diyaren föreslås Aleph 5 som Uniper byggde för ett par år sen med mycket lyckat resultat. För den mindre kunnige och/eller latare, Hypexmoduler. Har själv UCD180 till stackade Quad som alternativ till rörstärkare o har ännu inte vant mig vid hur bra det funkar. Jag har de bättre opamparna men f ö standard nätdel o d så det finns en hel del utrymme till förbättring.

Go to Top of Page

Tommy K
Member

108 Posts

Posted - 2008/03/05 :  13:55:01  Show Profile Send Tommy K a Private Message
http://www.poweramplifiers.com.au/
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/03/05 :  15:11:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Lite mer exotiskt:

http://www.transcendentsound.com

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/03/05 :  16:56:06  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
För att fortsätta på Bernts linje finns ju oxå:
http://wduk.worldomain.net/

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/03/06 :  08:07:43  Show Profile Send jonsson a Private Message
TommyK: Tack, det var ett riktigt intressant alternativ, imo en något virrig sida, nu har jag nog visserligen mer eller mindre börjat bestämma mig för SKA-förstärkare men detta var helt klart en trevlig och läsvard länk.. Tack igen!

Bernt: hehe jodå, fina grejer, men ganska långt över min budget( vilket jag inte dock inte sagt nåt om tidigare) men finfina prylar och en bra länk... är lite småtungt å greja minst 8 kanaler av dessa härliga rörisar! Tack!!

CarlssonH: Hmm fick dock inte länken å funka men som sagt, hade ju inte specat nån budget men jag skall iaf, ha minst 8 kanaler och över 20kkr för dessa har jag svårt å rättfärdiga... kommer behöva 5kanaler med ~likvärdig effekt till i framtiden och 4kanaler med rejälare resurser(subbar). så då barkar det iväg ganska långt över för vad för min del är möjligt...

Vill tacka alla än en gång för trevliga och läsvärda tips!! Har växlat några mail med Greg Ball,(SKA), och det börjar luta åt att använda hans designer..

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/03/06 :  08:14:42  Show Profile Send jonsson a Private Message
Bddb: Oj missade å svara på ditt, 41Hz har jag oxå stött på och vart intresserad av. Dock efter aatt ha växlat några mail med Greg, så har jag fått en väldigt bra känsla av att det kommer bli väldigt bra med hans stärkare, snabb å svara på mail, pedagogisk i sitt sätt å förklara svar på frågor, och mer än trevligt bemötande ger i min värld även det mycket pluspoäng..

Lovan: visst är det så.. Man ska inte ha förutfattade meningar när man inte vet vad man pratar om;-)

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/03/06 :  08:35:37  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
CarlssonH: Hmm fick dock inte länken å funka men som sagt, hade ju inte specat nån budget men jag skall iaf, ha minst 8 kanaler och över 20kkr för dessa har jag svårt å rättfärdiga... kommer behöva 5kanaler med ~likvärdig effekt till i framtiden och 4kanaler med rejälare resurser(subbar). så då barkar det iväg ganska långt över för vad för min del är möjligt...


Prova denna länken istället, samma firma:
http://wduk.worldomain.net/acatalog/index.html

Budget-rör-DIY-kit från England.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

BddB
Medlem i AÖ

231 Posts

Posted - 2008/03/06 :  08:48:54  Show Profile  Visit BddB's Homepage Send BddB a Private Message
Hej Magnus,
visst betyder det mycket att få hjälp när man verkligen behöver det!
Om du hade valt Truepath och PSU1-korten, så hade jag kunna hjälpa dig om inte informationen på forumet räcker till
/Benn

http://bennspcb.se
Go to Top of Page

sCent
Member

51 Posts

Posted - 2008/03/09 :  20:46:30  Show Profile  Visit sCent's Homepage Send sCent a Private Message
quote:
Dock efter aatt ha växlat några mail med Greg, så har jag fått en väldigt bra känsla av att det kommer bli väldigt bra med hans stärkare, snabb å svara på mail, pedagogisk i sitt sätt å förklara svar på frågor, och mer än trevligt bemötande ger i min värld även det mycket pluspoäng..

Håller med dig totalt där,snabb respons på mail och supporten verkar grym. Håller själv på att kolla upp delar till ett SKA 300s steg,vilket steg har du tänkt att bygga?

Mvh

c2-12|5-880/HEX|30w54
-www.dwg.clan.pro-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.05 sekunder. Snitz Forums 2000