HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Skivaffär på nätet, inte ginza eller cdon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/24 :  10:48:38  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jo, jag letar lite rolig musik, just nu vill jag köpa fred eaglesmith skivor. Ginza och CDON har inte det jag vill ha, de verkar dyra med?

Några andra bra affärer på webben med bra sortiment, bra pris och bra leverans? Inom EU är ju lättast men kan beställa utanför EU med.

Ska säga att jag inte beställt en enda skiva någon gång, så jag är grön på området. Ginza och CDON går ju inte att missa, men andra affärer måste ju finnas.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2008/02/24 :  11:05:07  Show Profile Send lindome a Private Message
www.amazon.com är ett standardtips om det gäller CD.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/02/24 :  12:58:02  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja, amazon's marketplace är en höjdare! Köper därifrån nästan uteslutande.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/02/24 :  13:19:09  Show Profile Send matte76 a Private Message
CDON är bra, klart bättre än Ginza enligt min mening. CDWOW och Amazon är också bra, bra utbud och priser. Bättre leveranstider hos Amazon dock. Lycka till!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2008/02/24 :  13:42:17  Show Profile Send Zombie a Private Message
Kolla www.recordstack.com, finns massor med affärer på ebay.co.uk också...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/24 :  13:51:00  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ok, här kom det tips i en bra ström. Jag bockar och bugar till er hjälpsamma. Tack.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/02/24 :  14:43:11  Show Profile Send ryst a Private Message
http://cdbaby.com/ har fungerat bra för mig

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2008/02/24 :  20:12:25  Show Profile Send alpinist a Private Message
Svenska:
Skivhugget
Bengans
Megastore

För samlare:
Esprit http://eil.com/ Grymt utbud av beg. CD & vinyl.

Tremolo junkie!

Edited by - alpinist on 2008/02/24 20:15:59
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/02/25 :  01:03:51  Show Profile Send Buggsson a Private Message
gemm.com

Har alltid tyckt att Ginza är helt OK. Nuförtiden blir det dock bara vinyl och där har de bra priser tycker jag.

J. Ullberg
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2008/02/25 :  07:47:18  Show Profile Send johmi a Private Message
play.com
cd-wow.se (.com)

/mikael
Go to Top of Page

H-S
Starting Member

29 Posts

Posted - 2008/02/25 :  18:02:11  Show Profile Send H-S a Private Message
Rekommenderar cdconnection.com. Bra sortiment med tillförlitlig lagerstatus (det allra mesta "in stock") och bra priser. Dock är det USA så beställ inte för mer än 20 dollar åt gången, annars åker du på moms + tull.

Har själv beställt därifrån ett 30-tal ggr och samtliga ggr har skivorna skickats inom 48 timmar.
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2008/02/26 :  21:26:34  Show Profile Send SW a Private Message
http://www.imusic.dk/

S
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/03/27 :  10:09:43  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Var beredd bara att CD från CDON går ofta sönder under färden till din postlåda!
Nästan varje gäng jag har beställt därifrån har några CD små skavanker.
Men dem brukar kunna skicka gratis inlägg vid behov, bara du mejlar dem.

Jag vet inte varför de packar så dåligt, (alternativt, någon på posthantering misshandlar det), men det har hänt för många gånger att man skulle vara helt nöjd.
Oftast finns det småhål på cd-fodral, bitar som har lossnat etc. inte så kul, även om det skulle handla om reaskivor.

På Ginza händer detta ytterst sällan.
Hur är det med de utändska sajterna?

Edited by - pick-me-up on 2008/03/27 10:23:02
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/03/27 :  11:40:52  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Var beredd bara att CD från CDON går ofta sönder under färden till din postlåda!
Nästan varje gäng jag har beställt därifrån har några CD små skavanker.
Men dem brukar kunna skicka gratis inlägg vid behov, bara du mejlar dem.

Jag vet inte varför de packar så dåligt, (alternativt, någon på posthantering misshandlar det), men det har hänt för många gånger att man skulle vara helt nöjd.
Oftast finns det småhål på cd-fodral, bitar som har lossnat etc. inte så kul, även om det skulle handla om reaskivor.



Har aldrig hänt mig trots att jag beställt från CDON en jäkla massa gånger. Någon gång har ett cd-fodral varit sprucket men sådana har man ju många hemma.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/03/28 :  10:10:03  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Då har du haft mycket bra tur, matte76.

Vanligaste felet är just att ett cd-fodral varit sprucket, men det har också hänt mer än en gång att centrumpinnen, eller vad ska jag kalla det, har gått sönder så att CD:N hålls inte på plats.

Vi får se hur det blir denna gång. har ett gäng skivor på gång.
Man blir lite ledsen när man har hämtat hem nya CD och det är fel på nästan varenda en.

Man ser att de paketerar ganska dåligt. Sen behövs inte mycket innan innehållet blir skadad.
Kanske läge att mejla dem och berätta hur det är? Så får dem chansen att skärpa sig.
För det är trots allt lite extra pyssel att behöva beställa nya inlägg och fordral samt byta allt som är sönder.
Hellre betalar jag en tia extra per skiva om jag vet att dem kommer hem oskadda. Fast det finns ingen garanti oavsett varifrån man beställer.

Edited by - pick-me-up on 2008/03/28 10:13:40
Go to Top of Page

shifts
Member

375 Posts

Posted - 2008/03/28 :  11:09:51  Show Profile Send shifts a Private Message
www.gemm.com är en bra sökmotor som söker genom lite mindre skivaffärer. Har funnit många rariteter genom den sidan.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/03/28 :  11:58:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
För info: Kontaktar man CDon om att fodralen gått sönder så skickar de nya genast.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/03/28 :  12:16:38  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Jovisst, och sedan är de nya också paj när de kommer...Skickar man en fråga till CDON om varför de inte gör bättre kuvert så de skull slippa allt sånt här, så erbjuder de sig endast att skicka några fodral till.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/04/01 :  09:38:04  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hämtade paketet i går. Fem cd.
Ingen var helt sönder, inte ens inlägget, men flera av skivorna hade lite repor och en cd var lite sprucket också, fast inte så mycket att det stör.
Men lite svinn måste man räkna med med så låga priser. Jag tror att de kränger returskivor för de riktigt billiga.
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2008/04/01 :  09:59:37  Show Profile Send Matrixen a Private Message
jag kollar först i lokala butiker, men pga det minskande utbudet, blir det mer o mer Amazon. När man kan beställa svenska och europeiska skivor från andra sidan billigare än i sverige inkl frakt och omkostnader blir man förbluffad:-O Dessutom får det ofta fort. JAg rekomenderar att kika på Tangotienda på amazone-marketplace om man letar sydamerikansk musik. Skickas från Argentina till Sverige på mindre än en vecka. Ananrs blir det mycket "Caiman". Inte lika snabba, men nästan alltid billigast på marketplace, iallfall på de musikstilar jag letar efter.
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2008/04/01 :  10:02:15  Show Profile Send Matrixen a Private Message
har som sämst varit med om lite sprucket plastfodral i enstaka fall bland den ganska stora mängd skivor som jag köpt från Amerika. Skadade skivor är helt oacceptabelt tycker jag om man köper nytt och detta har inte hänt mig ännu. Ett plastfordral däremot byter man ju rutinmässigt.
Go to Top of Page

H-S
Starting Member

29 Posts

Posted - 2008/04/01 :  19:31:15  Show Profile Send H-S a Private Message
Ang Amazon Marketplace så tycker jag det är irriterande att man inte kan välja något annat fraktsätt än "Standard international mail" (egentligen = Surface mail). Nu vet jag att åtminstone en del säljare ändå skickar med Airmail (= 1 veckas lev.tid) trots att de inte behöver det, men jag har också varit med om att frakten tagit 9 veckor från USA pga att paketet skickats med båtfrakt.

Så om man vill ha skivan/skivorna snabbt så bör man kolla med säljaren först vilket fraktsätt som används...
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2008/04/27 :  19:20:30  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Några har redan nämnt Amazon.com, och jag kan bara hålla med. Har vid ett flertal tillfällen skickat efter skivor från USA via just Amazon. Det snabbaste var tre dagar. Går med fördel att köpa "nya och begangnade" oftast till priser långt under nypriset. Räkna dock med en frakt och tullavgift på ca:50:- per skiva. Det som inte går att hitta där, blir det svårt att uppbringa.
Vänligen Jerry
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2008/04/27 :  23:43:42  Show Profile Send Hornta a Private Message
har haft problem med CDON oxå, trasiga fodral och dyl. :(
beställer helst från Ginza, men jag har gratis frakt som student på cdon så är det bara en skiva man ska ha så blir det ofta cdon ändå :(

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/04/28 :  08:39:03  Show Profile Send Mahler a Private Message
Ja herregud,

Precis varenda leverans ja fått från CDON har 80% av fodralen varit spruckna eller skadade på något vis. Underligt hur CDON lyckas med detta så bra med tanke på att leveranserna från Ginza är klart bättre.

Och appropå att man kan skriva mail till CDON så skickar dom nya fodral!! Jovisst, men vem vill hålla på med en massa extraarbete bara för att få det man från början ha köpt!! En HEL CD-skiva.

Sen är det ochså som andra påpekat här.. jag har varit med om både 1 och 2 trasiga fodralleverenser på raken från CDON.

Gäsp!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/04/28 :  09:05:37  Show Profile Send matte76 a Private Message
Märkligt, har nästan aldrig fått söndriga fodral från CDON (även om det har hänt vid något tillfälle), trots massor av beställningar. Nu senast fick jag hem 7 skivor, alla med fodralen hela. Beställningen innan dess (början av april) innehöll ungefär lika många skivor, alla med hela fodral. Har jag haft tur? Kanske, men isåfall har jag det om och om igen...kanske skulle köpa en triss-lott?

CDON har bra priser, hyfsat utbud och oftast bra leveranstider, samt en godkänd hemsida. Dessutom ganska ofta erbjudanden om fraktfritt.

Amazon.com kan jag också rekommendera, skivorna kommer ganska fort (betydligt snabbare än från CDWOW) och är bra packade utan transportskador. Dessutom riktigt bra priser, nu är ju dollarn billig också Mycket bra hemsida dessutom, "bäst i test" Frakten är lite dyr, men totalpriset blir ändå bra tack vare de låga skivpriserna.

CDWOW har bra priser men ganska dåligt utbud och alldeles för långa leveranstider. Hemsidan är trist.

Ginza tycker jag generellt har för höga priser och aldrig erbjudanden om fraktfritt (måste handla för minst 1200 kr för fraktfritt). Dessutom är hemsidan ganska trist.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2008/04/28 09:20:43
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000