HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Black Sabbath
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2008/02/22 :  16:16:10  Show Profile Send Klingan a Private Message

Portarna öppnar sig för mig och länkar samman olika musikstilar till den tyngre rocken. Bättre sent en aldrig och "köper" de tidigare alstren rakt av.

Så till frågan innan alla skivorna står i hyllan. Har Black Sabbath på cd som utgåva från 1996 med texten "remastered from original master tapes". Efter att ha lyssnat på den så köper jag i min iver ytterliggare "Paranoid" och "Master of reality", återutgivna 2004. På båda årgångarna står det remastered. Men till saken hör att årgång 1996 är betydligt bättre ljudkvalitet. Så vad är er uppfattning?

http://www.nndb.com/music/993/000034891/

PS: Lyssnade till Black Mountain och det var riktig bra. Kan tänka mig att man gillar det om man gillar Sabbath. DS

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2008/02/22 :  16:47:25  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Uppfatting...om ljudet...eller musiken? Det är inte så konstigt att tidigare remasters är bättre, detta såg jag på The Stooges - Fun House när jag jämförde två olika utgåvor. Vad gäller musiken... skitbra förstås :-D

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000