HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 relationsrådet,åsikter behöves.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

felsteg
Starting Member

34 Posts

Posted - 2008/02/17 :  12:23:26  Show Profile Send felsteg a Private Message
jag å min tjej har varit ihop i ettå ett halvt å snart och allt har varit så jäkla bra. totalt uppslukad har jag varit!(tror det varit ömsesidigt faktiskt) dock så har jag nu fått veta att våran början inte var så bra.
vi träffades över internet(!) och precis när vi skulle till och ses på riktigt så skulle hon ut och tågluffa runt europa. vi träffades inte innan denna resa utan sa att vi skulle gå på dejt när hon kom hem så skulle hon få berätta allt som hänt!
vi träffades och blev störtförälskade, tyvärr så skulle hon bara vara i stan i en vecka då hen bestämt med en kompis att åka iväg två månader till. vi spenderade hela denna vecka tillsammans och sa farväl.
(vi var såpass kära så vi gjorde "allt")
så till problemet. denna vän. var mer än vän och i hans vetskap var de tillsammans. till mig har hon aldrig sagt det utan bara att de är vänner. :(
vi höll mailkontakt när hon var mkt kärleksfull(vi sa bla att vi inte skulle ha någon annan tills vi träffades igen), och vi pratade mkt om hur det skulle bli framöver. och vi ska att vi skulle prova på och se hur långt det går.

det som grämer mig är inte vad hon gjort innan vi träffades, altså första tågluffen, utan att hon inte sa det efteråt.

gör jag en höna av än fjäder?
jag har pratat med henne om detta över mobilen,(hon är bortrest nu) för jag har inte kunnat hålla mig. min mage har dödat mig, hon säger att hon inte ha det för det spelade ingen roll när hon rett ut tankarna och valt mig. var det bara en vit lögn?

va tycker ni? att vi kommer prata en massa ikväll är ett faktum men hur hårt är detta igenligen tycker ni?

shit va långt det blev. hoppas nån orkar läsa och ge lite råd.
/en vilsen skäl.



Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2008/02/17 :  12:38:10  Show Profile Send Kmj a Private Message
Innan tågluffen. Inte illa ment men det har du inte med att göra så skit i det

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2008/02/17 :  12:43:35  Show Profile Send Orpheus a Private Message

Hej!

Kan vara en hård grej men förmodligen inte alls.

Det kan varit svårt för henne att berätta om hennes förhållande utan att skrämma bort dig(i hennes ögon).

Om du verkligen är intresserad av henne så tycker jag att du ska försöka att lita på vad hon säger nu och börja om från noll.


"Livet är för kort för att låta bli!!!!!"


Lycka till!!

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/17 :  12:49:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Prata igenom det och undvik att vara fördömande på något som
helst sätt. Lita på henne, för tillit är A och O i ett förhållande.

De reglerna har funkat för mig och min fru i 22 år nu.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2008/02/17 12:50:07
Go to Top of Page

felsteg
Starting Member

34 Posts

Posted - 2008/02/17 :  12:56:36  Show Profile Send felsteg a Private Message
kmj, som skrivet, så skiter jag i vad hon gjorde innan vi träffades, då hon träffade killen, det är efter(!) när vi träffades den veckan innan hon for, och den de månader hon var borta(med han) som grämer mig samt att hon alltid sagt att han bara var en vänn även när jag hintat om något annat.

det som gör mest ont är att hon aldrig sagt hur det var. lit en förtroendegrej, "om hon inte tyckte det var speciellt nog att säga vad har hon inte sagt mer?"

men man ska väll inte haka upp sig på lite tjafs när det är så bra nu. förbryllad
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2008/02/17 :  13:12:49  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Saken är ju inte "lite tjafs" om du går omkring och har ont i magen av det!

Förklara för henne hur du känner och ställ en rak fråga om hur det egentligen förhålller sig med "den andra snubben" !

Kommunikation och tillit löser det mesta!

/R







The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2008/02/17 :  21:36:19  Show Profile Send lindvall a Private Message
Det låter ju lite som att kanske hon ville både äta kakan och ha den kvar. Resan var väl bestämd innan ni dejtade? Ett möjligt scenario är att hon splittade de två liven, res-livet, och veckan med dig, och kopplade isär dessa i tanken så att veckan med dig inte skulle inkräkta på "reskamratsrelationen" med den andre snubben. Livet med dig fick komma ut i full blom när resan var över, då hon kunde lägga den andra relationen bakom sig.

Just då var kanske alternativen att antingen ställa in resan, eller dra en "vit" lögn för att få behålla dig. (Hur hade du reagerat om hon sagt att "Jo, jag vill ha dig när jag kommer hem, men jag kommer att strula med min reskamrat under trippen"? Eller rättare sagt, hur tror du hon tror du hade reagerat på en sån grej?)

Hon kanske insåg sin begränsning att hon inte skulle kunna hålla den andra relationen på en enbart vänskaplig nivå under tvåmånaderstrippen, men inte hade guts att säga det till dig av rädsla för att mista dig. Och den andre snubben kanske hade totalsurat i två månader om hon sagt nåt till honom om dig?

Så kan det vara, eller så är jag helt ute och cyklar. Hoppas det löser sig för er, verkligen!

/hobbypsykologen
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2008/02/17 :  22:34:08  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Hon provade lite olika och du vann Absolut inget att må illa över om du frågar mig
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2008/02/18 :  10:12:41  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Det förflutna är det förflutna, lev i nuet så blir allt mycket enklare. Om du ska leva i det som varit så kommer du aldrig vidare och förhållandet håller inte heller.

MVH
Henrik

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8504 Posts

Posted - 2008/02/22 :  17:31:55  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Hon provade lite olika och du vann

Ett till sätt att se det på poppade upp idag.
Hon åt borta,gick sedan hem..Finns många sätt man kan se det på.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000