HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Törs man lägga en CD-skiva i blöt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2008/02/17 :  11:23:16  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hejsan!

Köpte en rejäl bunt begagnade CD-skivor igår, samtliga låg i fickor av mjukplast utan den normala CD-asken.

Den förre ägaren hade vikt papper runt själva skivan och sen lagt dem i mjukplastfodral, på några stycken har papperet fastnat på etikettsidan av skivan, varför vet jag inte men samtliga drabbade är på samma bolag (Fontana).

Då papperet är ganska tjockt sitter det kvar i fläckar på skivan då jag fösöker sära på dem, har någon varit med om något liknande?

Kan jag helt enkelt bara lägga skivan i ett vattenbad och låta tiden ha sin gång?

Mvh /

Comus

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/17 :  11:27:39  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, det bör inte vara några problem.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2008/02/17 :  11:40:47  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Jag tvättar näst intill alltid mina beg skivor med diskmedel (Yes) och ljummet vatten då de ofta har ganska gott om fettfläckar på sig.
jag har enbart fått positiva resultat av tvätt och rengöring.
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2008/02/17 :  12:45:09  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Oki doki, nu blir det storbad.

Tack för hjälpen!

Mvh /

Comus
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2008/02/17 :  13:28:24  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Släng i en flaska ECO 3 och det blir som nya

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2008/02/17 :  16:42:24  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
quote:
Släng i en flaska ECO 3 och det blir som nya


Behöver jag ta av korken?

Mvh /

Comus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000