HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jag vill ha körkort. Vilken körskola???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2008/02/16 :  19:54:28  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag är 34 år gammal, och flera av mina bekanta börjar tycka att det kanske borde vara dax för körkort. Jag vet inte vad de pratar om, men för att få slut på tjatet så tänkte jag mig ett litet plastkort i en nära framtid.
Dessa är ju tyvärr dyra, så jag tänkte fråga om nån har nått ställe att rekommendera runt Göteborg/Lerum/Alingsås.
Trist att slösa sina pengar på en dålig körskola. Vill ha kortet igår nångång ungefär. Nån som provat intensivkurs???

Mvh, kollektivtrafikberoende Johannes.

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/02/16 :  20:48:32  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
jag var i din ålder när jag tog lappen oxå

Jag tog lappen hos Åke Carlssons körskola vid Odinsplatsen i GBG, bra pris, trevliga körlärare och centralt och bra läge.

Det bästa med att skolan ligger centralt är ju att man får träning på att köra runt på de värsta ställena i GBG med en gång, men å andra sidan hade jag kört bil sedan tonåren och dessutom lyckats köra sönder två av försvarets bilar i lumpen.


A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2008/02/16 :  21:43:29  Show Profile Send myskankan a Private Message
quote:
Vill ha kortet igår nångång ungefär. Nån som provat intensivkurs???


Jag har gjort det. Visserligen inte i GBG, men för att förklara hur det gick för mig. 2 veckor med teori, körlektioner och halkkörning. Sen en väntan på tid för teoriprov och uppkörning. Sammanlagd tid för mitt körkort var 5 veckor.

quote:
Dessa är ju tyvärr dyra


8000-9000kr har jag för mig att det kostade. Tog mitt körkort 2002.




Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000