HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Eagles till Sthlm i mars
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/02/14 :  10:31:35  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Äntligen!!!!

Eagles ska spela i Sverige, visserligen i Sthlm som ju är Sveriges baksida, men det får väl duga

Nu har jag beställt biljetter och hotellrum för undertecknad och huskorset, så på fredag 28/3 tidigt på förmiddagen så styr bilen österut

Sen ska vi bara försöka hitta på något mer den helgen i huvudstaden, har inte varit där på många många år.

Lyckas jag övertala "She Who Must Be Obeyed" så kanske jag får titta lite i HiFi-butikerna

Ni som bor runt huvudstaden, finns det något shoppingcenter som tilltalar kvinnorna någonstans i närheten av en bra HiFi-butik???

A balanced diet is a cookie in each hand.

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/02/14 :  11:22:09  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Det finns tre butiker jag tycker sticker ut och är värda att i första hand besöka vid ett stockholmsbesök:

Ljudmakarn www.ljudmakarn.se
...ligger på Drottninggatan. Den torde räcka en stund; om ni går åt var sitt håll när du kliver in på Ljudmakarn vid öppningsdags är det inte uteslutet att du får vänta på henne utanför när de stänger...

Audio Concept www.audioconcept.se
Mycket positivt finna att skriva om Kungsholmen men det är ingen stor stadsdel när det gäller shopping. Jag tror att det bästa du kan göra om denna butik lockar, är att ni går åt var sitt håll vid Sergels Torg/Åhlens. Du kan antingen gå eller ta buss 69 destination Fridhemsplan till hållplats Kungsholmstorg. Där viker av åt höger i hörnet framför bussen. Damen blir kvar i city!

HiFi Art www.hifiart.se
Östermalm har lite mer shopping, till exempel är det nära till Stureplan. Till HifI Art kan du också ta buss från Sergels torg/Åhlens (om du inte vill gå); linje 56 destination Hakberget hållplats Grevgatan och kliva av precis utanför HiFi Arts dörr. Damen blir kvar i city om hon inte vill följa med en bit bortåt Stureplanshållet

HiFi Art ligger lite längre bort än Audio Concept tidsmässigt från Sergels Torg.

Mitt i smeten finns för övrigt Pause på Sveavägen och Norrlandsgatan samt HiFiKlubben på Sveavägen. Deras sortiment är emellertid inte värda en resa till Stockholm på samma sätt som de tidigare nämnda eftersom saluförda märken finns på många andra platser i landet. Det gäller även andra lite mindre centralt belägna butiker som Best Sound, Sontec och Reference Audio.

mvh/ Jörgen G

PS
Bussbiljetter kan du inte köpa på bussen! Det enklaste om du enbart ska åka enstaka resor är att köpa biljett i biljettautomat på en hållplats (finns inte vid alla hållplatser) eller en SMS-biljett med mobilen (finns i allas fickor). Kolla här för info om SMS-biljetter: http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=4920. /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2008/02/14 14:46:00
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/02/14 :  13:57:51  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Tack så mycket för tipsen Jörgen_G

Vi får se hur mycket vi hinner, vi ska ju ha en barnledig helg så sambon har säkert andra planer än att låta mig gå runt i HiFi butiker.
Men någon butik MÅSTE jag hinna med

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2008/02/14 :  16:24:21  Show Profile Send Cyrus a Private Message
På kungsholmen finns ju västermalmsgallerian http://www.vastermalmsgallerian.com/default.asp inte så långt ifrån Audio concept.
Och precis bakom gallerian så ligger ju möbel och-livstilsbutiken Room www.room.se och mittemot gallerian så ligger hifi-klubben med B&W stora högisar. Se hemsidan under butiker för mer info.

Finns även en trevlig Pub mittemot gallerian på flemmingg.85 http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=857031 Mycket goda svenska lokala öl.

Ha en trevlig dag i huvudstaden
Cyrus
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/02/14 :  20:18:07  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Cyrus - jag måste vara hemmablind. Men ärligt talat, i Västermalmsgallerian finns inte mycket som är unikt. Det är mest de vanliga kedjorna med ett och annat lokalt inslag.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2008/02/18 :  12:24:46  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Jörgen_G, visst är det så. Ville bara göra det lättare för honom att övertyga huskorset så han får gå på sitt Ska det var unikt så kan jag rekommendera SOFO och däromkring, där finns det massor med roligt och unikt
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/02/18 :  12:39:37  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Så sant!

CarlssonH - med SOFO avses området söder om Folkungagatan öster om Götgatan på Södermalm. På Söder finns Pause, HiFi-Klubben och Reference Audio.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000