HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 slutsteg till infinity Kappa 9.2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2008/05/06 :  12:20:00  Show Profile Send NewMount a Private Message
Även jag har haft Kappa 90 med Rotel RB-991 (=RB-1080 nuförtiden). Slutsteget hade bra med kraft men jag tyckte ljudet blev för ljust och vasst. Jag bytte till en gammal ADCOM GFA-585 som hade en något mjukare och kanske mörkare ton. Dessutom hade det mer tryck i basen. Jag tyckte ADCOM-steget passade bättre. GFA-585 är i princip två GFA-565-monoblock i samma chassi. Monoblocken kan ju också vara ett alternativ, där lär du inte sakna pulver. Dessa prylar är dock ganska gamla nu, de kom väl 1990 ungefär.

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo
Go to Top of Page

Reparatören
fd. Johnnyopel

187 Posts

Posted - 2008/05/06 :  14:39:30  Show Profile Send Reparatören a Private Message
Jag håller helt med dig Newmount. Även jag provade ett rb-991 till mina kappa 90 och tyckte att det blev lite skrikigt ljud. Men å andra sidan tyckte jag att både gfa-555 samt monoblocken gfa-565(ja jag ägde båda kombinationerna) var lite för tillbakadragna i diskant och mellanregister.

Nu har jag gett upp med kappa 9.2orna och skaffat tillbaka mina gamla kappa 90or. Jag hade fått till ljudet med 9.2orna och var kanonnöjd. Min fru var däremot inte lika glad över 9.2 och bad mig att skaffa tillbaka de SMÅ kappa 90. Så nu vet jag vart ribban för små högtalare går.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000