HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 AKUT ORION!! Fått svar, TACK!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/02/07 :  18:33:48  Show Profile Send jonsson a Private Message
Lägger den här frågan lite medvetet fult under denna sektion då jag hoppas på ett snabbt svar!

Är på G i kväll å ska föra över pengar TILL paypal.com .. tänkte bara fråga om detta är möjligt via internetbank eller om jag måste gå till banken å göra detta????

Anledningen att jag lägger frågan just här är att från paypal.com skall pengarna gå till mr. Linkwits som skall få skicka ritningar till mig som jag skall DIY#180;a högtalare från.. givetvis då ORION... därav DIY avdelningen...

Jag vet att detta inte är helt rätt ställe å posta frågan på så jag ber våra vördade moderatorer högaktningsfullt om ursäkt och hoppas att ni ser genom fingrarna för detta medvetna övertramp...

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.

Edited by - jonsson on 2008/02/08 11:20:33

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/02/07 :  19:05:42  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Gå till www.paypal.com
Klicka på "help" högst upp till höger
Klicka på "5. How do I send money?"
Läs från "If you do not yet have a PayPal account:" och ner

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/02/07 :  21:20:06  Show Profile Send jonsson a Private Message
Eeeeh... Nån av oss förstår inte.... antingen förstår inte jag hur dem menar att man skall bära sig åt lr så hängde inte du med i mitt kanske lite tillsnurrade frågeställningssätt.. JAG vill föra över pengar från mitt BANK-konto till mitt PAYPAL-konto.. Kan jag göra detta på internetbanken mha paypals bankgironummer och meddelande koden eller måste jag gå till fysisk bank för att göra överföringen..

NO OFFENCE, förstår helt ärligt inte... Tack för svaret hur som helst:)

Mvh Magnus Jonsson

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8643 Posts

Posted - 2008/02/07 :  21:46:45  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Kan göras på internetbanken mha paypals bankgironummer och meddelande koden.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/02/07 :  22:14:03  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Tjosan. Jag trodde du ämnade föra över pengar till mr. Linkwitz paypalkonto utan att ha ett paypalkonto själv.

Ryssen verkar ha koll.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Edited by - Ronnie_Ericsson on 2008/02/07 22:16:38
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2008/02/07 :  22:23:09  Show Profile Send matsj a Private Message
Det finns flera på forumet som byggt orion och de har säkert ritningarna kvar.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2008/02/08 :  01:53:38  Show Profile Send Lovan a Private Message
paypal fungerar nog smidigast med ett visa eller dylikt...

matsj: det är inte bara ritningarna utan även kretskorten till delningsfiltrena man får.
Go to Top of Page

icewall
Member

242 Posts

Posted - 2008/02/08 :  07:38:13  Show Profile Send icewall a Private Message
Tja, jag la upp mitt visakort hos paypal och sen är det lugnt. man beställer och vips dras pengarna från kortet. om man inte satt in pengar före på sitt paypal konto dvs.

Orionbygge,
Nästan så man längtar tillbaka...

- never stop exploring -
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2008/02/08 :  09:38:57  Show Profile Send jonsson a Private Message
Ryssen: Tackar, tackar..:) Precis det svar jag hoppades på... Alzheimer-light slog dock ut mitt närminne igår och jag tappade helt bort att göra det öht....*ähhrm*

Ronnie: tack ändå för svaret!

MatsJ.. Joo.. det gör det ju säkert och visst gör det väl inte ont att spara några tusenlappar på vägen. Men inte på linkwitz bekostnad.. fast du tänkte väl kanske på att man kunde fått kopiera ritningarna och bara satt in en donation åt Linkwitz ist.. DÅ är jag med:-) Men jag skall ändå beställa färdiga delningsfilter och extra ASP-kort till en center.. Har inte bråttom med det här... Var bara lite ivrig igår;-)

Lovan: jaså de går å koppla kortet direkt istället... ja det är ju en variant.. fast jag hade nog valt att göra det med E-visa isf.. är fortfarande skeptisk till å skriva ut kort eller kontonummer öht på internet....

Icewall: HAaha jaaadu.. hade man nu haft lite av din eller många andras här på forumet driftighet så hade jag kanske förstått det där... mina DIY timmar / år ligger nog väääääääääldigt långt ner på en lista här om en sådan skulle finnas... Intresset och viljan finns i överflöd... INTE orken och disciplinet att sätta igång:-(

Tack för svaren grabbar!!!!!! Ordnar överföringen ikväll till paypal ikväll och beställer filter, ritningar och extra-kort nästa vecka!!!

Sen är det bara slutsteg och kabinetten kvar....*ojojoj*

Mvh Magnus Jonsson

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2008/02/08 :  12:48:52  Show Profile Send Lovan a Private Message
Jonsson: Det är kul att bygga saker. Speciellt när någon redan gjort det tyngsta av planerandet. Lycka till med bygget. Stöter du på problem finns det gott om folk att fråga(mig bl.a )
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000