HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare för SD Transporter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2008/02/06 :  08:52:45  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message
Hej

Funderar på att köpa mig en transporter men har tyvärr inte digital ingång på förstärkaren idag, vilket innebär att jag funderar på att byta ut den.

Vad kan ni rekommendera för förstärkare?! Prisklass 20-30. Jag har ett par Von Schweikert VR4jr som förstärkaren skall passa till.

/
Carl

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2008/02/06 :  08:54:42  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Varför ska den ha digital ingång?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2008/02/06 :  11:36:02  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message
folk säger att det skall bli bättre genom att köra en igenom den digitala ingången... men rätta mig om jag har fel!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/02/06 :  11:36:56  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Vaför inte en lös dac???

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2008/02/06 :  11:40:29  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Rätta mig gärna om jag har fel men jag har fått uppfattningen om att Transporter är ett försteg med inbyggd dac så att det enda man behöver är en ok cd-drive och ett slutsteg.
För att köra CD-skivor alltså.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/02/06 :  12:26:06  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Transporter har en väldigt bra DAC och påkostad analogt utgångssteg. Det känns som att du gör ett felköp om du utnyttjar en separat DAC.
Då kan du lika gärna köpa den enklare Squeezeboxen. Jag tror inte att det skiljer nämnvärt på de digitala utgångarna mellan Transporter och Squeezeboxen.
Använd de analoga utgångarna på Transporter och köp en bra analog förstärkare utan digitaldel.
Vill du använda en cd-spelare så har Transporter digitala ingångar som du kan koppla den till, så utnyttjar du Transporters fina ljud till cd-spelaren också.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2008/02/06 12:28:58
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000