HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 The Lars : Mono - slutsteg för 140 000 kr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2008/02/06 :  16:37:50  Show Profile Send Lech a Private Message
Ronnie
Har du lyssnat på denna Lars??

quote:
Lasse skapade ljudet av skönhet! Bravo Lasse!!!

Kanske han har gjort det vad vet jag. Har inte lyssnat på den ( Ännu )

Erik skapade en gång ljudet av skönhet för mig i alla fall. Inte för mätnissar kanske.

Ett oprövat kort ska inte dissas innan det är prövat.
Marknadsföring ska man dock ta med en nypa salt och inte helt lätt om man är egenföretagare med en vad man tror är en innovation.
Vissa lyckas andra inte. Jorma är en som lyckats ,jag är en som inte gjort det. (plastcyckel friskt vågat hälften vunnet ??)

För Svedala hoppas jag Lars lyckas

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/02/06 :  17:08:31  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag köper gärna din plastcykel, Lech. Bara du inte säger att jag genom att cykla på den lär känna essensen av en man som skapat känslan av hastighet eller något lika ostigt.

Jag vill påpeka att jag inte har den blekaste minsta lilla spekulation angående hur det kan tänkas låta när en The Lars spelar musik.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2008/02/06 :  17:39:03  Show Profile Send Lech a Private Message
Ronnie
Det fanns säkert "floskler" här också.
quote:
Bara du inte säger att jag genom att cykla på den lär känna essensen av en man som skapat känslan av hastighet eller något lika ostigt.


Målet var att sälja en till varje Kines. Resultatet har vi..
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2008/02/06 17:41:21
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2008/02/06 :  18:58:06  Show Profile Send Lech a Private Message
Lars är nog inte så ensam i varje fall. Här ett för 220 KSEK
Nu råkar det vara rör men finns i "grusvärlden" Åsså.




quote:
Reimyo
Impossible sound made possible!

Reimyo means miracle, and that's the name Harmonix has given to its growing lineup of cutting-edge sound equipment. The reimyo lineup truly lives up to its name. The lineup was designed through High-tech Fusion: that's where Harmonix collaborates with the world's finest specialized companies, combining the best technology in the world to create an unprecedented, and otherwise impossible, product line. As their name implies, these systems bring out natural sound in an almost miraculous way.
One of the most amazing Harmonix products ever#9472;a single-ended power amp that truly fulfills the 300B promise! Delivers clean, articulate, fast trebles but with smooth transients. Assures exceptional bass control, and superb transparency. Function and effect far beyond its 7-watt power source. Performance better than any other single ended power amp using the 300B for output. The simplest and most effective power amp in its class, bar none!

New!
#12539; Proudly introducing of our valued Reimyo owner's system setup - 2
#12539; Proudly introducing of our valued Reimyo owner's system setup - 1

Review!
#12539; CAT-777 & PAT-777 review! - Music Emotion, The Netherlands
#12539; PAT-777 review! - stereotimes.com
#12539; CAT-777 and PAT-777 review! - positive
feedback online
#12539; PAT-777 Tube Amplifier Test! - image hifi, Germany
#12539; PAT-777 and CAT-777 review! - www.dagogo.com
#12539; CES 2005 report! - www.stereotimes.com
#12539; PAT-777 Review ! - IAR magazine website

Circuits: NON-NFB Class-A.
Tubes: 310A x 2 (or WE328A); WE300B x 2; 5R4WG x 1
Input Impedance: 100k#937;
Input Sensitivity: 200mVrms 8#937; (at 1-Watt)
Max. Power Output: 7W + 7W (at 8#937;)
Output Power Terminals: 2#937;/ 4#937;/ 8#937; (WBT)
Frequency Response: 10Hz - 20kHz
S/N Ratio:
Better than 105dB (IHF-A Average rate)
Better than 87dB (FLAT Average rate)
Remaining Noise:
Better than 0.03mVrms (IHF-A Average rate)
Better than 0.23mVrms (FLAT Average rate)
Cross talk: Better than 90dB/1kHz (Average rate)
Power Consumption: 150Watt (Max rated at 7W)
Power Requirements: 117V or 220-230V, 50/60Hz
Body Construction: High quality aluminum
Dimensions: 430(W) x 225(H) x 385.5(D) mm
Weight: 25.0 Kgs
Accessory: Harmonix X-DC Studio Master 1.5m AC power cord


www.combak.net/



MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/02/06 :  19:23:24  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
För att få ut 25 watt av 300B så kan den fortfarande vara SE, men då med två rör per kanal, parallelkopplade. Sånt har jag sett, de förstärkarna får ut lite över 20 watt per kanal. PP ger väl dryga 30 watt med 300B för det mesta?

Varför gnälls det om priset så mycket? Ponera att han stoppat i utgångstrafos som hanterar full effekt vid 20 Hz? De kostar MYCKET, flera lusentappar styck, gissar jag, som exempel. Oftast i rörprodukter som kan de bara svinga full effekt vid runt 40 Hz och då räknas det som bra. Så det finns utrymme för att göra en stärkare väldigt dyr, för att den ska prestera helt enkelt.

Det finns ju mängder med produkter som kostar skjortan inom hifi, varför gnälls det här? Jag tror att det som sticker i ögonen på "LTS typer" är att man bara får ut drygt 30 watt, eller har jag fel? Bara för du tycker den är dyr finns det andra som upplever den prisvärd.

Så, lyckönska människan istället för att gnälla. Det är ju bara kul om det kommer en svensk tillverkare som lyckas.

Lycka till Lars. Hoppas The Lars blir ett begrepp. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/02/06 :  19:45:38  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag är kanske ute o seglar nu, men kör man balanserat i ett slutsteg så måste man fördubbla alla komponenter då dom negativa/positiva förstärks var för sig. Så SE behöver 1 rör på Plus och 1 rör på minus.
PP och Paralell SE behöver 2 rör på vardera.


Tänker jag helt uppåt väggarna nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2008/02/06 :  19:52:03  Show Profile Send MatsT a Private Message
Rörföstärkare har bara plusmatning förutom i en del specialfall och då behövs ett rör för SE och två rör för PSE eller PP.

Jag tror att du rör ihop det lite med transistorsteg där det (felaktigt) brukar kallas SE när det är PP och enkelmatat.

Hoppas det går bra för Lars! Jag har inte råd själv men om någon har det och vill köpa så går det fint för mig.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/02/06 :  21:48:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Rörföstärkare har bara plusmatning förutom i en del specialfall och då behövs ett rör för SE och två rör för PSE eller PP


Ahhaa !

Jag trodde att det skulle vara samma för rör som med trissor, tackar

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Just Audio Magic
Semesterfirare

553 Posts

Posted - 2008/02/06 :  23:28:30  Show Profile  Visit Just Audio Magic's Homepage Send Just Audio Magic a Private Message
Claes Ireland är ganska bra på det. Såhär förklarar Lars själv;

"Det är balanserat från ingång till utgång och klass A. Det är alltså två st 300B i push-pull och med konstant (hög) ström så att båda rören alltid är ledande"

Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !

www.justaudiomagic.se
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2008/02/07 :  07:59:36  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Jag tar mig friheten att korrigera lite. Om denna förstärkare är betyckad med 2 st 300B i push-pull koppling, om den lämnar 25 watt med vettiga distorsionssiffror, om den är försedd med lågohmig driver i form av transformator eller katodföljare (vilket den bör vara för att uppnå 25 watt). Då är det inte fråga om Klass-A utan Klass-AB. Med speciell motkoppling går det till och med att pressa ur rören c:a 35 watt. Hur återges då musiken? kanske någon frågar.
Då vill jag bara citera en amerikansk man i branshen som fick en liknande fråga på en liknande produkt. Han sa ungefär så här: Vem f-n har pratat om musik?

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com


Edited by - Erik Andersson on 2008/02/07 08:00:24
Go to Top of Page

Just Audio Magic
Semesterfirare

553 Posts

Posted - 2008/02/07 :  14:37:35  Show Profile  Visit Just Audio Magic's Homepage Send Just Audio Magic a Private Message
Erik Andersson:
Jag vidarbefodrar endast vad Lars sagt :)

Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !

www.justaudiomagic.se
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2008/02/08 :  21:57:21  Show Profile Send ulfsan a Private Message
quote:
Vem f-n har pratat om musik?


Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000