HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thiel CS3.6 kombo?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/12/15 :  08:15:42  Show Profile Send Gebex a Private Message
Efter att ha lyssnat på ett par Thiel 2.2 och blivit mycket imponerad har jag nu börjat fundera på Thiel CS3.6. Jag är dock lite tveksam om resten av min utrustning (CD- och Audiofix) är rätt kombination för dessa högtalare. Enligt uppgifter så kräver 3.6 en hel del av förstärkarna som driver dom.

Hur tror du att den kombinationen skulle fungera?

Självklart så kommer jag slutligen stt provlyssna själv men eftersom det är en ganska lång resa till dit dom säljs så vill jag gärna höra lite kommentarer innan jag bestämmer mej för om resan är mödan värd.

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/15 :  08:19:26  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag har haft ett par 3.6or... de kräver mycket kraft för att kunna spela bra. De kräver också ett relativt stort rum.. mitt 19.5kvm rum var för litet. Dock så låter de riktigt bra om du har ett tungt slutsteg... Amplifix är väl inte krutpaketet nr1 precis.. S-150an testade jag på dem.. och den klarade inte av lasten (enligt mig).

Låna hem och testa dock.. kan ju funka för dig! =)

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/12/15 :  08:32:31  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jag körde mina med Krell KSA 150, det räckte....

Skulle bli mycket förvånad dock om inte fixen klarar det hela. Handlar ju lite om hur högt man spelar också.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2002/12/15 :  15:09:21  Show Profile Send lars a Private Message
De thiel som jag har hört på mässor har inte alls imponerat på mig, om man bortser från Thiel 5 som var makalöst bra då källan var en Forsell referens med separat svänghjul.

Ända tills en Hifi-bekant berättade att han hade köpt ett par Thiel 3.6. Hans erfarenhet var lika med mina att thiel inte har imponerat på mässor. Men han hade hört 3.6:an hemma hos någon och blev omvänd.

Det fick mig även mig att låna hem ett par 3.6, och då blev även jag fast.

Jag är väldigt nöjd. Dom annonseras dessutom beg till ett pris av 25.000 vilket är ett klipp.

Jag driver mina med Advantage första stereoslutsteg (150W tror jag) vad dom nu heter. Det är dom svarta med svart plast på fronten.
Jag upplever inga problem med det.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/12/15 :  15:29:59  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hej Lars, var i sverige bor du?

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2002/12/15 :  21:30:51  Show Profile Send lars a Private Message
Jag bor i Göteborg.

quote:
Originally posted by sladd

Hej Lars, var i sverige bor du?

Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2002/12/15 :  21:45:51  Show Profile Send lars a Private Message
Det finns ett par Thiel 3.6 till salu för 20.000:- under säljes på forumet´idag.

Mina är inte till salu. Jag uttryckte mig lite slarvigt. När man kör över modem vill man skriva snabbt.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2002/12/16 :  08:16:19  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag har hört Thiel 2.3 ihop med Advantage.
Det lät alldeles för ljust.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000