HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad är prylarna värda??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

E-speed
Starting Member

32 Posts

Posted - 2008/01/27 :  18:40:36  Show Profile Send E-speed a Private Message
Tja!

Vet inte om detta är rätt ställe att posta men jag göra ett försök. Jag har lite gammla hifiprylar som står hemma som jag tänkte se om det är värt att bli av med.

Men jag har absolut noll koll badboll vad jag kan ta för dem.

Det ena är en Rega planet CD spelare.

Sen har jag en musical fidellity X-a2 som är i princip oanvänd.

Sen står även 2 stycken Bonne alto lådor utan förstärkarkorten som jag hade hoppats kunna få någon eller några tusenlappar styck för...Vad tror vi på det?

Kanske någon som vill bygga datachassi eller brevlåda?..:)

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2008/01/27 :  20:20:08  Show Profile Send svanbo a Private Message
Sätt ut prylarna till högstbjudande, vettja. Så får du reda på vad de är värda
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/27 :  20:41:24  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
De där Bonnec-chassina...hur är tanken med dom? Ska man köpa kort och stoppa in eller ska man slänga in nåt DIY i dom? Vilka utrymmen finns det för egna pryttlar? Nätdel, förstärkarmodul etc. Vad är det för utvändig storlek på dom från början. Givet att nån jagar nåt sånt så kan du nog få en slant, annars lär de vara kalla som död fisk.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

E-speed
Starting Member

32 Posts

Posted - 2008/01/28 :  08:38:57  Show Profile Send E-speed a Private Message
För lådorna är det nog snarare något DIY project skulle jag gissa. Storleken är ungefär som vanlig 43cm bred fast på höjden. Det sitte ganska tjocka ringtrafos i och två ölburkar till kondingar i varje. Jag hade planer på att bygga något av ölburkarna men kan jag sälja hela rubbet så är nog det mer intresant.

Angående pris på grejjerna så har jag redan en köpare. Jag skall bara komma på ett pris åt henne. Jag tycker själv att det är klart trevliga prylar. CD,n är en av de trevligaste jag har haft rent funktionellt och mekanisk och då kostar den en tiondel mot vad jag spelar på idag. Vill inte ge bort dem för billigt. Då behåller jag dem hellre själv. Men hon är en mycket trevlig vän så jag vill int ege henne några ockerpriser heller.

Så om någon skulle våga gissa vad som är rimligt så skulle jag bli glad:)

Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2008/01/28 :  19:32:31  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Kolla runt lite på olika sidor och bilda dig ett pris, Regan har jag sett till salu förr, kommer ej ihåg priset dock, rent generellt brukar folk inte vara blyga när dom sätter pris på sina gamla prylar, tänk dig en summa och gå ner lite till så blir det säkert i närheten, på den tiden jag sålde mitt Nad 1000 försteg och Yamaha M-45 steg, så begärde jag vad jag tyckte var skäligt men fick bara ha kver grejorna, när jag satte 300:- respektive 700:- på steget så gick grejorna direkt, troligtvis var det ett bra pris, eftersom jag kan se att det finns folk som tror att ett Nad 1000 är värt ca 1000 spänn även idag.

mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000