HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Infected mushroom: Vicious Delicious
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/19 :  03:46:29  Show Profile Send FBK a Private Message
Ville bara tala om att svamparnas nya skiva är ett måste köp för de som gillar deras andra skivor. Själv så fick jag sitta och lyssna igenom den hos Hifi klubben häromdagen när jag var där och lyssnade lite. Och den är verkligen sjukt bra så den ska garanterat inhandlas

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/01/19 :  09:50:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Den är rätt ok,, även om jag inte har gett den så många lyssningar. Tror den släpptes i våras (eller om det bara var tanken)
Något favoritspår FBK ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/19 :  11:43:17  Show Profile Send FBK a Private Message
Rätt okej..Jag tycker att Svamparna är otroligt bra på det dom gör, och har någon tips på samma sorts musik och som håller liknande klass som Svamparna så mottages det med öppna armar
Vad jag läste för länge sedan så blev väl skivan försenad, skulle ha släppts i somras. Sedan så glömde jag helt sonika bort att kolla när den skulle komma.
Har ju IM The SuperVisor och Converting Vegetarians sen tidigare (ska även köpa BP Empire) och vill nog påstå att den nya Vicious Delicious verkar vara lite vassare, jag lyssnade bara igenom skivan en gång på klubben men det var 3-4 låtar som stack ut som extra bra som tex låt 1 som spelades en gång extra de andra minns jag inte exakt vilka spår de hade.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/19 :  13:22:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag säger som FBK, sen visade det sig att frugan har köpt den utan att säga något !??!

Intressant att den kostar bara 99 på Cdon

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2008/01/19 :  13:53:15  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Du kanske ska kolla in svenska Krumelur, FBK?

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/19 :  14:52:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Näääääää
Vad har dom hittat på ??
Första låten är fräck men jag saknar deras signum, vrål djup bas
Alla roliga fasfel som ger 5.1 känsla är även borta. Det låter helt enkelt för mycket mainstream i mina öron.

Converting är o förblir den bästa tätt följd av BP

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/01/19 15:08:32
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/19 :  15:08:51  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Intressant att den kostar bara 99 på Cdon

Kanon pris ju
quote:
Näääääää
Vad har dom hittat på ??
Första låten är fräck men jag saknar deras signum, vrål djup bas

Jag kan gärna vara utan den allra djupasteMen vad tyckte du annars, jämfört emot tidigare plattor?
quote:
Du kanske ska kolla in svenska Krumelur, FBK?

Ska göras!


Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/19 :  15:21:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Dom har ju helt klart utvecklats, där är lite proggresiva undertoner ibland. Det är mer musik nu än det ljudlandskapet dom byggde upp förr.
Om jag inte tänker på att det är en Infectedplatta så är skivan riktigt bra stundtals. Låt nr 4 Heavvyweight är underbar
Fejkade elguror, rykande solo o annat som man inte är van vid.


Glömmer man i första lyssningsskedet att det är en Infectedskiva o man ger den tid så kommer den växa, hoppas jag iaf

*edit*
Där är även en heldel sång o halvrapp med på sina ställen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/01/19 15:25:33
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2008/01/19 :  20:09:59  Show Profile Send myskankan a Private Message
quote:
Rätt okej..Jag tycker att Svamparna är otroligt bra på det dom gör, och har någon tips på samma sorts musik och som håller liknande klass som Svamparna så mottages det med öppna armar


Simon Posford borde du ge en chans. Han är imo ljusår före IM. Finns många projekt och skivor att lyssna på. Twisted och The Lone Deranger är hans två solo-album under namnet Hallucinogen. Ren psytrance på båda skivor. Inga experimentella saker. Vill du ha det så ska du lyssna på Shpongle. Simons projekt med Raja Ram. Are You Shpongled?, Tales Of The Inexpressible och Nothing Lasts... But Nothing Is Lost heter deras album.

En annan mångsidig grupp är Juno Reactor, också imo mycket bättre än IM. Transmissions, Beyond The Infinite, Bible Of Dreams, Shango och Labyrinth heter albumen.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/19 :  21:17:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Har lyssnat igen skivan ett par ggr idag, gillar den mer o mer, för att det inte låter som Infected normalt gör

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/20 :  23:17:26  Show Profile Send FBK a Private Message
Tack för tipsen myskankan
quote:
Har lyssnat igen skivan ett par ggr idag, gillar den mer o mer, för att det inte låter som Infected normalt gör

Ja, nog har det hänt något, och de har blivit ännu bättre

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2008/01/21 :  02:54:32  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message
quote:
Heavvyweight är underbar

Ja, rent magisk!!!

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/21 :  09:57:00  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag har aldrig förstått storheten med detta band, lyssnade på "I´m the supervisor" och den var i princip värdelös, bara en massa ljud och blipp blopp. Är denna nya skiva annorlunda, finns melodier och sång? Annars känns denna grupp som en typisk representant för "anläggningstestar"-musik p.g.a djup bas etc...(åtminstone ovan nämnda skiva) men musikaliskt är det ju sk*t enligt mig. Men men, smaken är som baken...Nils Lofgrens "Acoustic Live" t.e.x är också "anläggningstestar"-musik, men den har åtminstone hyfsade kvaliteter vad gäller musiken också.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2008/01/21 09:58:56
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/21 :  10:07:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Supervisor är ingen höjdar skiva och den har inte speciellt djup bas, men det är mer än bara djupbas på deras skivor. Har du grejerna uppställda rätt så hör man att det förekommer mycket fasfel på allehanda grejer vilket gör att det blir nästan 5.1 av det hela.

Speciellt Converting är fylld med dessa grejer, där tar dom även ett steg i en annan rikting med "The Otherside" Så att lyssna på dom bjuder på mer grejer än bara bumpa bumpa med blip blop.

Det sätter också lite press på grejerna/rummet om man skruvar upp lite.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2008/01/21 10:09:01
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/21 :  10:10:00  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vilken genre ska man säga att denna grupp tillhör, techno/dance? Ingen genre för mig åtminstone, I´m a rocker!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/21 :  10:12:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
hehehe

Jag själv tillhör den gruppen med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/21 :  11:23:37  Show Profile Send FBK a Private Message
"anläggningstestar"-musik,i princip värdelös,musikaliskt är det ju sk*t enligt mig.
Ja din åsikt om vad du tycker kommer verkligen fram matte76....,har du vaknat på fel sida idag.? Jag å andra sidan tycker att det är kul att även lyssna på sådan musik.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/21 :  11:37:09  Show Profile Send matte76 a Private Message
FBK: Nej då, jag vaknade på rätt sida bara delgav min åsikt om det lilla jag hört av denna grupp, dvs skivan "I´m the supervisor". Sen är det som sagt inte min genre detta, jag är allergisk mot techno/dance generellt. Men många verkar ju gilla detta.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/21 :  11:49:30  Show Profile Send FBK a Private Message
Bra.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2008/01/22 :  21:08:21  Show Profile Send Smackman a Private Message
Supervisor gillar inte jag heller nått vidare.. men Converting vegeterians har några riktiga rykare och ljudkvalite´n är smaskigt bra.
Ska lyssna på den nya klart intressant Fbk .
Åkerkommer ;)


Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/22 :  21:17:44  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Jag då? som bara har Supervisor och tycker den är helt OK (Särskilt när man bygger i källaren)...undrar vad jag kommer tycka om Vicious och BP.Empire som nu är beställda ???

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/22 :  23:23:33  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag då? som bara har Supervisor och tycker den är helt OK (Särskilt när man bygger i källaren)...undrar vad jag kommer tycka om Vicious och BP.Empire som nu är beställda ???

Särskilt när man bygger i källaren Ja, kan förstå om det inte är så många som sitter och tvär lyssnar aktivt på sådan här musik, gör det inte heller själv så ofta utan gillar att poppa sådan här musik i bakgrunden och lyssna aktivt ibland, men då är det trevligare med tex Zelmani och ett glas rött
Som nämns så är nog Supervisor den sämsta enligt många och Converting vegeterians och BP.Empire har framställt som de bästa, i alla fall enligt det lilla jag har läst. Nu har jag själv inte köpt BP.Empire ännu = men ska och det blir intressant att se vad man tycker.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2008/01/22 23:50:07
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/01/22 :  23:26:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
BP kan skräma slag på ens talare, speciellt när bumpabumpat ligger vid 20hz o pumpar !

På Converting så går inte Trance side speciellt djupt men basen ligger på typisk trance nivå. På the Other side är basen inte lika hissad o den kryper riktigt lågt på sina ställen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2008/01/24 :  23:02:44  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Men... Ni glömmer ju deras två bästa skivor, 'The Gathering' och 'Classical Mushroom'. Sjukt bra tranceplattor. Ska nog somna till 'Classical Mushroom' idag.

matte76: Om du överhuvudtaget gillar trance lite grann bör du kolla de två skivorna jag pratar om. Det är fortfarande rätt konstigt men ändå rätt rak psytrance, nästan lite Goa över det. Underbara filmsamplingar från t.ex. Independence Day och Batman & Robin, schyssta riff - som pianogrejjen i The Missed Symphony, sjukt bra, eller gitarrintrot till Bust a Move.

Jag föredrar de gamla svamparna... ;)

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2008/01/25 :  00:05:05  Show Profile Send lennartj a Private Message
CDON verkar ha virrat till priset på Vicious Delicious. I något sökläge fick jag upp den och då stod priset 99 kr, men när jag klickade på den för mer information var priset 159 kr, gick tillbaka till listan med 99 kr och klickade på köp. Då blev priset i varukorgen 159 kr.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2008/01/25 :  18:58:34  Show Profile Send myskankan a Private Message
quote:
Men... Ni glömmer ju deras två bästa skivor, 'The Gathering' och 'Classical Mushroom'. Sjukt bra tranceplattor. Ska nog somna till 'Classical Mushroom' idag.


The Gathering är deras bästa skiva helt klart. Psycho blev snabbt en favorit när Goa Gil hade med den låten på en mix-skiva året innan albumet kom. Sen fick man höra Release Me, Montoya och Tommy the Bat =))
Efter det tycker jag inte att dom har gjort många bra låtar. Visst lyssnade jag en del på Bust a Move, men den blev ganska uttjatad.
Lyssnar hellre på Erez tidigare saker, Shidapu eller Shiva Shidapu.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000