HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Denon DCD 1550AR - även byten
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/01/18 :  20:59:15  Show Profile Send OcA a Private Message
Guldfärgad Denon i mycket bra skick. Står mest och samlar damm efter att datorn fått ta över.

Funkar kalas som transport. 7kg tjänstevikt och bra digitalutgång, både optisk och coax.

Bra fart på ljudet trots åldern (ca 2000-2001 tror jag)
Denons Alpha-processor sköter D/A omvandlingen som är på 20bit om jag inte minns fel.

Jag är enda ägaren och har vårdat den ömt. Inga repor eller märken.

Kopplat på analoga utgångarna får man ett ljud med bra driv och upplösning, står sig väldigt bra mot moderna konstruktioner! Har provat den mot en Naim CD av nyare modell och upplevde min Denon som trevligare i just min anläggning.
Den digitala blir precis så bra som DAC'en den kopplas till är.

Tar alla skivor som är CD eller CD-R, inte kinkig med repor eller brända skivor av tveksam kvalitet.

Mycket bra moddnings-objekt för den som vill, eller en CD till 2:a anläggningen, sommarstugan eller nybörjaraudiofilen!

Byggkvalitet som det anstår japanska spelare!

Vad är den värd? Ja, 5000kr ny när jag köpte den (kvittot är självklart bortslarvat, likaså kartongen)

Pris idag? Vi kan väl börja på 1500:- och avancera oss nedåt om det är för mycket. Dra ett PM så diskuterar vi!

Bytesobjekt av rolig sort accepteras mer än gärna! Ett ljudkort kanske? Bra coax-utgång är i så fall ett krav. Kom med förslag!
Eller aktiva monitorer att köra bak-kanalerna med...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/01/18 :  21:38:28  Show Profile Send Vox a Private Message
Var i landet finns den?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/01/18 :  21:54:38  Show Profile Send OcA a Private Message
Norrköping. Går säkert att skicka om jag hittar bra emballage och kartong. Allt går att lösa!

Har inte du haft en 1550 föresten?

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/01/18 :  22:59:03  Show Profile Send Vox a Private Message
Visst har jag haft en för några år sedan. Bra och stabil spelare.
Jag använder squeezebox nu, men är på jakt efter en spelare till övriga familjemedlemmar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/01/19 :  00:13:24  Show Profile Send OcA a Private Message
Bara att slå till med andra ord...

Skicka ett PM om du är intresserad så kan vi säkert komma överrens om en bra lösning.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000