HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare jag är nyfiken att lyssna på ...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jos
Member

815 Posts

Posted - 2008/01/22 :  14:48:12  Show Profile Send jos a Private Message
Jag skulle vilja lyssna på ett par Watt/Puppy 8
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/22 :  15:01:11  Show Profile Send matte76 a Private Message
Själv vill jag helst inte lyssna på högtalare jag inte har råd med, dvs över 30.000...om dem nu inte skulle dyka upp begagnade alltså. Bättre att ha en budget och hålla sig till den. Visst tyckte jag om QRS Supernova när jag lyssnade på dem hos Dan här på forumet, men jag har varken råd med dem (ca 75.000 spänn?) eller rummet de kräver. Eller visst hade jag kanske haft råd om jag hade sparat hårt ett par år men hur kul är det? Vill inte lägga alla mina pengar på hifi, jag har flera andra intressen. Och eftersom mitt rum nog inte är stort nog för dem, så...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2008/01/22 15:03:20
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2008/01/22 :  15:05:28  Show Profile Send jos a Private Message
Matte: Sant. Särskillt det sista du skrev, - rummet. Om jag nu skulle få för mig att lägga 350 000 på de högtalare jag nämnde så skulle jag behöva en ny lägenhet vilket skulle innebära cirka 3 millar till i lån för att få ett vardagsrum som funkade. Liiiite saftigt blir det.. Strax under 4 millar allt som allt då med matchande elektronik

Edited by - jos on 2008/01/22 15:07:36
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/01/22 :  18:09:44  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Matte: du får ta en retur här när det passar! Mycket är utbytt och det låter rätt markant bättre....

Artphotography
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2008/01/24 :  10:54:29  Show Profile Send Mats h a Private Message
Håller nog inte riktigt med "Matte76" där. Jag tycker att det är mycket intressant att lyssna på olika kombinationer, både billigare o dyrare och se "vad man får för pengarna". Att undvika att lyssna på dyrare utrustning än man idag har råd eller plats för tycker jag är att inte utvecklas. Det är ju ett sätt att få inspiration och att få drömma litet( om jag vinner 2 miljoner så sa jag köpa....)

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2008/01/24 :  13:14:51  Show Profile Send matte76 a Private Message
Dan: Gärna det, tack för "inbjudan"!

Mats h: Jag räknar inte med att vinna på lotto men visst kan det vara kul och intressant att lyssna på anläggningar man inte har råd med. Men jag personligen undviker det helst så jag inte får dumma idéer som att råna en bank tex. Då står jag hellre still i utvecklingen

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Mats h
Member

561 Posts

Posted - 2008/01/24 :  13:23:15  Show Profile Send Mats h a Private Message
Råna en bank är nog ingen bra idè, men att vinna på Lotto är det ju några som gör varje vecka.

Rega P9/Linn Majik CD/Musical Fidelity M3 Nu-Vista/Respons Grand
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2008/01/24 :  14:26:05  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag tycker att det är mycket intressant att lyssna på olika kombinationer, både billigare o dyrare och se "vad man får för pengarna". Att undvika att lyssna på dyrare utrustning än man idag har råd eller plats för tycker jag är att inte utvecklas. Det är ju ett sätt att få inspiration och att få drömma litet( om jag vinner 2 miljoner så sa jag köpa....)

Instämmer!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/01/25 :  10:12:41  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Jag försöker komma åt guldkornen som flåsar de tunga high-end prylarna i nacken men till en bråkdel av priset, med lite moddning dessutom kan man nå oanade höjder utan att dräpa sig ekonomiskt. För övrigt lyssnar jag gärna på riktigt dyra system, tyvärr ofta stora besvikelser, men dom system som spelar riktigt bra blir ju lätt lite grand av en referens för det ljud man själv söker, det är sedan lättare att upptäcka ev brister i det egna systemet och samtidigt få lite ideer och uppslag om vad man bör åtgärda. Ju fler system man lyssnar på desto lättare får man att dra dom rätta slutsatserna av det man hör.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2008/01/25 11:01:40
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2008/01/25 :  15:13:42  Show Profile Send poppen a Private Message
Vad är fördelen med öppen baffel ? vad är nackdelen ?
Kan man bygga själv utan att vara snickare ?
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2008/01/25 :  15:33:40  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Poppen: http://www.selahaudio.com/id134.html, säljs som diy-kit om du frågar snällt.
http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=48636.10

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2008/01/25 :  16:37:00  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Hamnade du riktigt rätt nu Poppen??

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000