HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hififorum är ett skitforum!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/01/17 :  09:50:29  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag läste detta på vårt grannforum. Ni vet det där forumet där alla vet allt om ljud. Jag har tidgare varit på det forumet men jag står inte ut med att människor blir mobbade för att dom tycker annorlunda en vissa av deras förkunnare. När man påtalar detta faktum så blir man själv mobbad.

quote:
Nefilim skrev:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=66043

Maila inte. Ring eller besök dem personligen! Det tar bättre..


Sluta länka till det där skitforumet, man blir bara irriterad för att man inte kan svara på alla efterblivna inlägg som skrivs där. Iofs bra att man inte kan det för det skulle vara ett heltidsjobb.

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/01/17 :  10:05:59  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Nu förstår jag inte riktigt, håller du med eller vill du bara visa på motsatsen? Vad är syftet med denna post? Jag skulle personligen lagt den under en annan låååång tråd i denna del.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/17 :  10:13:46  Show Profile Send huzze a Private Message
Återigen, vi som är här på hififorum.nu vet vad som gäller.
Om det finns sandlådor någon annanstans, låt dem vara, annars sänker vi oss till deras nivå.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/01/17 :  11:57:56  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Vad är syftet med denna post?
Att vi har grannar som inte gillar oss.

Edited by - gcs on 2008/01/17 11:58:21
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2008/01/17 :  12:28:35  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Min granne hatar mig men inte skriver jag det här.

gcs Jag förstår vad du menar men en sån här tråd löser inget o påverkar inte till ett positivt klimat.

Vill du påverka så skicka ett pm till moderatorerna eller admin så är det upp till dem att agera om de tycker att det behövs.

Fast visst är det lågt att skriva sånna inlägg men det får ju stå för dem

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2008/01/17 :  12:37:04  Show Profile Send Marc a Private Message
Jag tycker att det är väldigt intressant att få reda på.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2008/01/17 :  12:44:04  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Av vilken anledning??


mvh Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2008/01/17 :  13:22:35  Show Profile Send boombox a Private Message
Har jag missat något? Det är väl inte ett helt diskussionsforums officiella hållning bara för att EN person skriver en kommentar om vad den tycker i ETT inlägg.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2008/01/17 :  13:38:43  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Sant,man kan inte vara bästisar och älskas av alla!

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2008/01/17 :  13:47:17  Show Profile Send Marc a Private Message
För att det berör Hifi-forum där jag är medlem.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/01/17 :  15:05:35  Show Profile Send iroise a Private Message
För egen del så är det mig likgiltigt vad andra tycker om skivor jag lyssnar på, tidningar jag läser,hifi-prylar jag gillar,forum jag deltar på, man måste inte tycka som jag. Vad det gäller synpunkter eller mera sådant som är skitsnack så brukar det sluta så att: den som sprider skit börjar till slut själv lukta!
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/01/17 :  15:13:32  Show Profile Send gcs a Private Message
Det handlar inte nu bara om ett inlägg. Man kan förstå när man läser att vi har låg teknisk utbildning, alltså mindre vetande och inte alls så vetenskapliga som dom på faktiskt är.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2008/01/17 :  15:18:54  Show Profile Send dwain a Private Message
Asså är ni förvånade? Det är inte jag. Jag brukar hänga en del på det forumet. En del på det forumet är väldigt trevliga men samtidigt är det många som tror att det enda rätta är deras forum och deras tyckande och kunskap. Det är inget att hänga upp sig på. För eller senare så kommer det tillbax på dom som säger sånna saker. Vi vet ju om att vi har världens bästa forum Så vi kan bara ignorera det hela
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/01/17 :  15:23:44  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
quote:
För egen del så är det mig likgiltigt vad andra tycker om skivor jag lyssnar på, tidningar jag läser,hifi-prylar jag gillar,forum jag deltar på, man måste inte tycka som jag.


Jag tycker det är trevligt att dela mitt musikintressen med andra som gillar samma musik som jag och roligt när ens favoritartister får bra recensioner eller råkar sälja bra... inget konstigt med det...

Det är dessutom tråkigt att veta att andra ser med förakt på något som jag själv uppfattar som väldigt positivt - att hänga på hififorum... Varför vara likgiltig?

quote:
: den som sprider skit börjar till slut själv lukta

Där har du en poäng iroise! Finns ingen anledning att själv sänka sin nivå och falla i den fällan. Tycker vi har hög, bra och trevlig nivå på forumet.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/01/17 :  16:32:11  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Tycker vi har hög, bra och trevlig nivå på forumet.
Ja visst det tycker jag med.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/01/17 :  16:36:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hififorum har en social bit som vårdas ömt. Våra klubbstugor och träffar är det viktigaste
vi har. Det är anledningen att jag håller Hififorum som det klart bästa forumet.

Att det finns vissa element på andra ställen som tycker sånt är skit tycker jag visar att de är helt ointressanta för mig att umgås med.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2008/01/17 :  19:36:59  Show Profile Send jos a Private Message
Hmmm... Kommer tänka på ett känt citat: "Arguing over the Internet is like running in the Special Olympics, even if you win you are still retarded."

Men jag kanske inte ska kasta sten i glashus
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2008/01/17 :  19:49:28  Show Profile Send Guru a Private Message
Om man läser lite längre ner i tråden så kan man ju ana en viss ironi i uttalandet....

Jag försvarar inte forumet på något sätt men ska det ryckas delar ur andra trådar så kanske man ska ta med alla delar ???



Nefilim skrev:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=66043

Maila inte. Ring eller besök dem personligen! Det tar bättre..

rhenrics skrev:
Sluta länka till det där skitforumet, man blir bara irriterad för att man inte kan svara på alla efterblivna inlägg som skrivs där. Iofs bra att man inte kan det för det skulle vara ett heltidsjobb.

Saknad skrev:
Vad gulligt.

rhenrics skrev:
var väl inte helt allvarligt menat heller...



Edited by - Guru on 2008/01/17 19:51:53
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2008/01/17 :  22:11:08  Show Profile Send acebowler a Private Message
Jag tycker det är intressant att medlemmar i andra forum trots allt håller reda på vad som händer här. Jag tror att många som valt att hoppa av detta forum tror att gräset är bättre på andra sidan staketet och att tråkiga pajkastningar och dyligt inte dyker upp på dom andra forumen man blivit medlem i. Det har ju nyligen öppnat ett forum av avhoppare som tröttnat på att man blivit "attackerad" på detta forum. Dock börjar det forumet att få låsta trådar och off topic disskussioner samt även vissa påhopp. Min ståndpunkt är dock att detta forum är ett lysande i sitt slag och hoppas att det fortsätter så. Jag tror även att det är viktigt att man får säga sina synpunkter och tycka saker UTAN att man gör personliga påhopp. Alla kan inte tycka lika och tur är väl det. Sen måste jag som användare respektera alla andras synpunkter också även fast jag kanske inte håller med.

mvh

S


GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/01/17 :  23:16:27  Show Profile Send iroise a Private Message
>guy gadbois Att dela musikintresset med andra är bland det bästa jag vet, men om andra föraktar den musik jag gillar eller föraktar det forum jag deltar på/i så bryr jag mig inte så mycket. Jag är ganska maktlös över andras sätt att bete sig..så varför då bry sig. Speciellt som jag nästan aldrig befinner mig på det forum där det nu skall finnas medlemmar med föraktfulla beteénden. Likgiltig var kanske ett för starkt ord!


Det är dessutom tråkigt att veta att andra ser med förakt på något som jag själv uppfattar som väldigt positivt - att hänga på hififorum... Varför vara likgiltig?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/17 :  23:42:44  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag läste detta på vårt grannforum. Ni vet det där forumet där alla vet allt om ljud. Jag har tidgare varit på det forumet men jag står inte ut med att människor blir mobbade för att dom tycker annorlunda en vissa av deras förkunnare. När man påtalar detta faktum så blir man själv mobbad.

Känner igen det där, framför allt det sista..Påtalade den systematiska mobbningen, och det var det största misstag jag kunde ha gjort. Förr så försökte jag vara aktiv på nästan alla forum, men man märker ganska snabbt de olika forumens karraktärer så numera är jag nästan bara aktiv här på Hififorum.
Annars så håller jag med Bernt(även om jag nu inte är medlem i klubbstugan för oss Stockholmare)

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2008/02/03 :  16:52:35  Show Profile Send maal a Private Message
Som nybliven medlem vill jag bara säga följande: Jag har varit gäst här på forumet i ca: 2 år innan jag blev medlem här. Mina kunskaper inom elektronik, mätningar,teknik m.m. är ganska begränsade. Vad jag har upplevt här är att det råder en MYCKET god ton i diskussioner och debatter. Folk har olika åsikter i alla sammanhang här i livet, så även inom Hifi. Man kan inte gilla alla här i livet, men man måste respektera att andra människor har olika åsikter och uppfattningar än vad man har själv . Så det är med glädje jag har märkt att det är högt i tak här på forumet, att man får tycka till.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2008/02/08 :  20:26:59  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
gcs!

Kan du inte nämna det forum på namn som du syftar till? Skulle underlätta lite, tror jag. Jag vet att det förekommer viss elitism på flera ställen, men är inte säker vilken du menar.

En del av skribenter sätter sig över alla andra och försöker vara Universums enda ljus vad gäller välljud! De skriver ofta mycket nedlåtande mot sina kombattanter och anser att de ska inte ens försöka skriva något om man inte är minst doktor på något ämne som de har speciella kunskaper i.

Låt de hålla till i sin lilla sandlåda. Jag tror inte att det finns varken mer kunskap där eller mer medlemmar heller!
De vill bara få oss att tro på att de har den enda sanningen som finns.

Hallå! Som det skulle finnas bara ett enda svar på allting!

Edited by - pick-me-up on 2008/02/08 20:31:19
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/02/08 :  22:06:53  Show Profile Send gcs a Private Message
pick-me-up du tänker säkert på rätt forum för du beskriver det väldigt bra. Det börjar på f och slutar på t.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2008/02/08 :  22:42:01  Show Profile Send svejk a Private Message
Det börjar på f och slutar på t.
Har jag inte sett, kan det vara fundementalist forum?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/02/09 :  00:32:00  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
kan det vara fundementalist forum?
Ja på sätt och vis kan det vara det men det heter ändå inte riktigt så. Ja det är riktigt klurigt det här men du får en chans till.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000