HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Revel M20 -> slank golvare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2008/01/13 :  01:01:44  Show Profile Send Calle G a Private Message
Jag lurar på en liten ommöblering av stereon och kommer kanske att byta mina Revel M20 mot en slank golvhögtalare. Audiovector K3 känns som fina högtalare, har dock inte provlyssnat dom hemma ännu.

Finns det några fler trevliga alternativ? Dom får av olika skäl inte vara för breda, och dom bör finnas i pianolack-vitt alt. något brunt träslag utan rött i, typ valnöt.

Prisklass ungefär vad jag får ut för mina Revel, dvs ~10k. Både nytt och begagnat är självklart av intresse. Jag har en Rel Storm som kan fylla på med bas vid behov...

Några förslag eller ideer?

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/13 :  01:15:18  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Några förslag eller ideer?

Ha inte så höga förväntningar när du provlyssnar på K3orna, det är mitt råd. Smaken är som baken brukar jag alltid påtalamen K3 Super var inget vidare när jag lyssnade som hastigast på dem härom veckan, och ärligt talat så har jag mycket svårt att förstå hur de har kunnat få så mycket beröm i Hifi pressen som de fått. Misstänker att det blir ett rejält nerkliv ifrån dina Revel.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2008/01/13 01:30:26
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2008/01/13 :  01:28:56  Show Profile Send Calle G a Private Message
Hm ja det är det jag är rädd för, även om jag blev positivt överraskad av K3 vid en hastig provlyssning. Men det kan ju berott på att jag hade väldigt låga förväntningar... så jag hoppas jag får lite bra alternativa ideer :)

Hifiklubben har ju två rätt coola högtalare som jag inte alls hört, Dali Piano Noble och B&W XT4. Är dom bara coola eller låter dom bra också?
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2008/01/13 :  02:19:29  Show Profile Send Snutten a Private Message
De nya Neat som figge testat kanske kan passa....Kolla under bildreportage hifi...
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2008/01/13 :  04:09:34  Show Profile Send KennethS a Private Message
Tror dom får svårt mot dina Revel om jag ska vara ärlig. Dock inte hört dina Revel, men jag får en känsla av det. Ska du bli imponerad av K3 serien, så ska du defintivt lyssna på K3 Signature. Mycket bättre och mera komplett högtalare, iaf enligt min smak om man jämnför med övriga serien.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/01/13 :  08:49:24  Show Profile Send iroise a Private Message
Angående Audiovector K3så tyckte jag de även var slanka i ljudet när jag hastigt lyssnade på dem. Överhuvudtaget så har flera audiovector i mina öron varit väl slanka, vissa har jag tom upplevt som stressiga/basfattiga. Nu vill jag dock säga att jag inte lyssnat på deras större modeller samt att man med rätt matchning får ett annat resultat.
Har inte lyssnat på M20 men däremot hört en hel del bra om dem, har själv ett par F30 som jag är nöjd med.

Edited by - iroise on 2008/01/13 08:50:37
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/13 :  10:15:07  Show Profile Send huzze a Private Message
K3 Super var definitivt inte basfattiga när jag pumpade på med NAD C372. Har efter mycket lyssningar på Audiovector kommit fram till att K3 Super och de mindre Mi3 (S3)-modellerna är deras mest prisvärda.

Som annat tips (ohört från min sida) så finns det ett märke som heter S/A eller något åt det hållet, de har ofta halvsidesannons i Hifi & Musik, typ "Black is back but white is right" och de ser mycket slanka ut och är vita.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/01/13 :  10:21:46  Show Profile Send huzze a Private Message
http://www.system-audio.com

Edited by - huzze on 2008/01/13 10:23:29
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2008/01/13 :  12:36:48  Show Profile Send Snutten a Private Message
Äger själv Revel M20, har haft dom i ca 4 år. De är rätt kräsna på elektronik, spelar relativt rent och balanserat och går hyffsat djupt i basen med rätt drivning. En mkt kompetent högtalare som nog kräver en golvare i 30-40-tusenklassen för att bli överträffade.
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2008/01/13 :  12:53:07  Show Profile Send Calle G a Private Message
Ja det är ett elände att vänja sig vid bra grejor ;) Jag är väldigt nöjd med mina Revel och inser att det inte blir helt lätt att hitta efterträdare, så jag försöker sätta nivån vid att jag inte vill bli allt för missnöjd. Dvs de behöver inte nödvändigtvis bli överträffade :)

Såg ett par begagnade Canton Karat Reference 6DC som verkar läckra, men är lite orolig för sidospelande baselement.. blir det inte väldigt placeringskänsligt då? Typ om dom hamnar för nära en sidovägg eller en *hosthrrm*tv?

Edit: Tack för fina tipsen förresten, både Neat och S/A ser ju väldigt trevliga ut.

Edited by - Calle G on 2008/01/13 12:54:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000