HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fick bilen påkörd/påbackad i garaget hemma i julas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/01/11 :  22:55:31  Show Profile Send Mey a Private Message
Upptäckte idag att någon vänlig själ backat på min bil i parkeringsgaraget hemmavid som rymmer ca. 70 bilar.

Detta skedde någongång under julhelgen men vet ej exakt när eftersom att jag varit bort över jul&nyår.

Nr. plåten med hållaren hade slitits loss från främre stötfångaren (i plast), bilen stod med nosen utåt. Bredvid platsen för nr plåten är lacken rejält skrapad, ca 12x6 cm (bredd x höjd). Precis innan nrplåtens kant, är det ett djupt jack i platsen som skulle kunna vara från tex en dragkrok men den borde inte kunna skrapa en så stor yta (framförallt på höjden)
Har kollat grannarnas bilar lite snabbt och inte hittat några motsvarande skador som liknar min, och det är väldigt få som har dragkrok. Dom parkerar dessutom inte i närheten av mig.

Hur skulle ni göra ett sånt här fall?
Jag funderar på att formulera en lapp att sätta upp på dörren till garaget med en lämplig efterlysning. Det är ju en klockren smitning, och det är ju allvarligt nog.

Jag tar tacksamt emot alla former av tips & råd

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/01/11 :  23:19:37  Show Profile Send B-200 a Private Message
Har garaget ingen övervakningskamera eller sådan elektronisk nyckel som loggar in och ut som kanske matchar tiden vid skadan?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2008/01/11 :  23:25:23  Show Profile Send Mey a Private Message
Nej, vi har tyvärr ingen videoövervakning, och det som gör det hela ännu svårare är att jag inte vet exakt när det hänt iom att jag varit bortrest i över 2 veckor. Hade detta hänt igår hade jag kunnat ta reda på vilka som acessat garaget tack vare att vi har kodade brickor (RFID) för att komma in dit.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000